Quote from Guest on 29 March 2014, 09:57Jag har beställt ett par ffwd profil-hjul å har nu hamnat i djungeln av tubdäck, dvs vad ska jag köpa för tubdäck?
Jag ska köra Ironman Kph, Långdistans-sm i motala samt ett par mindre triathlontävlingar i sommar.
Har någon bra tips på tubdäck?
Jag har beställt ett par ffwd profil-hjul å har nu hamnat i djungeln av tubdäck, dvs vad ska jag köpa för tubdäck?
Jag ska köra Ironman Kph, Långdistans-sm i motala samt ett par mindre triathlontävlingar i sommar.
Har någon bra tips på tubdäck?
Quote from Funbeat user on 29 March 2014, 10:07Har kört på Vittoria Corsa Evo CX några år och tycker att de funkar toppen. Har inte testat så mycket annat dock så du finns säkert bra alternativ.
http://www.wiggle.co.uk/vittoria-corsa-evo-cx-tubular-tyre/?sku=5360336536
Har kört på Vittoria Corsa Evo CX några år och tycker att de funkar toppen. Har inte testat så mycket annat dock så du finns säkert bra alternativ.
http://www.wiggle.co.uk/vittoria-corsa-evo-cx-tubular-tyre/?sku=5360336536
Quote from Karapass Admin on 30 March 2014, 09:32Jag ska kolla in dem, tack för tips
Jag ska kolla in dem, tack för tips
Quote from Funbeat user on 31 March 2014, 09:42Undvik att köra tub i Danmark om du inte har egen servicebil. Mycket flinta i asfalten och mycket större risk för punka än i Sverige. Kanttrådsdäck med bra punkterinsskydd klarar detta bättre. Typ GP4000S.
Undvik att köra tub i Danmark om du inte har egen servicebil. Mycket flinta i asfalten och mycket större risk för punka än i Sverige. Kanttrådsdäck med bra punkterinsskydd klarar detta bättre. Typ GP4000S.
Quote from Karapass Admin on 31 March 2014, 12:05Nej jag vet att tub inte är optimalt i Danmark, men hjulet är redan beställda så jag får helt enkelt stå mitt kast, med tanke på underlaget kanske jag ändå måste köra med mina andra hjul, ska kolla in tipset om kanttråd också.
Nej jag vet att tub inte är optimalt i Danmark, men hjulet är redan beställda så jag får helt enkelt stå mitt kast, med tanke på underlaget kanske jag ändå måste köra med mina andra hjul, ska kolla in tipset om kanttråd också.
Quote from Funbeat user on 31 March 2014, 22:11Jag kan bara bekräfta det Daniel skriver. Mycket flintasten i Danmark. Men just i år är det inte lika farligt. Vintern har varit mild och de har inte kastat ut en massa skräp i onödan.
Jag kan bara bekräfta det Daniel skriver. Mycket flintasten i Danmark. Men just i år är det inte lika farligt. Vintern har varit mild och de har inte kastat ut en massa skräp i onödan.
Quote from Funbeat user on 31 March 2014, 22:33Jag körde 1 tävling på tub i DK förra året och det var på Vittoria EVO Corsa CX 320tpi. Precis när den avgörande attacken på sista varvet kom och jag gick för att stöta ifatt, in i en vänsterkurva med 10 m kvar till de 2 ledarna, kände jag hur bakdäcket s
Jag körde 1 tävling på tub i DK förra året och det var på Vittoria EVO Corsa CX 320tpi. Precis när den avgörande attacken på sista varvet kom och jag gick för att stöta ifatt, in i en vänsterkurva med 10 m kvar till de 2 ledarna, kände jag hur bakdäcket s
Quote from Funbeat user on 31 March 2014, 22:40Kommer också köra IM Köpenhamn på tub, antingen Vittoria Corsa CX eller kanske Zipp Tangente (som iofs görs av Vittoria).
Sen är det väl bara att hålla tummarna att man klarar sig undan flintastenarna 😉
Kommer också köra IM Köpenhamn på tub, antingen Vittoria Corsa CX eller kanske Zipp Tangente (som iofs görs av Vittoria).
Sen är det väl bara att hålla tummarna att man klarar sig undan flintastenarna 😉
Quote from Funbeat user on 31 March 2014, 22:43och vill bara poängtera att alla andra tävlingar jag körde i DK körde jag på kanttrådsdäck Conit 4000S och inte en enda punka. Nästan alla Danskar som kör högprofilshjul kör på kanttråd.
och vill bara poängtera att alla andra tävlingar jag körde i DK körde jag på kanttrådsdäck Conit 4000S och inte en enda punka. Nästan alla Danskar som kör högprofilshjul kör på kanttråd.
Quote from Lena Bjerlöw on 31 March 2014, 23:12Daniel: Är det någon skillnad på continentals kanttrådsdäck och tubdäck menar du, med tanke på hur punkatåliga de är? Eller kör danskarna med kanttråd för att det blir billigare/lättare att byta?
Jag kör med Continental GP 4000S tubdäck, de är rätt punka
Daniel: Är det någon skillnad på continentals kanttrådsdäck och tubdäck menar du, med tanke på hur punkatåliga de är? Eller kör danskarna med kanttråd för att det blir billigare/lättare att byta?
Jag kör med Continental GP 4000S tubdäck, de är rätt punka