Quote from Funbeat user on 1 April 2014, 09:13I linjelopp är det kört om du får punka oavsett kanttråd eller tub om du inte kör i A-klass och har följebil och kan få ett snabbt hjulbyte. I C-klass som jag kör kan neutral service hjälpa dig om du har tur och helst ligger i utbrytning kan du ansluta ti
I linjelopp är det kört om du får punka oavsett kanttråd eller tub om du inte kör i A-klass och har följebil och kan få ett snabbt hjulbyte. I C-klass som jag kör kan neutral service hjälpa dig om du har tur och helst ligger i utbrytning kan du ansluta ti
Quote from Karapass Admin on 1 April 2014, 09:58Det lutar åt att valet faller på Conti GP 4000 Tubular mao...
Det lutar åt att valet faller på Conti GP 4000 Tubular mao...
Quote from Berit Bengtson on 1 April 2014, 17:40Karin undrade:
> Är det någon skillnad på continentals kanttrådsdäck och tubdäckTubdäck är långsammare eftersom de har högre rullmotstånd.
Åtminstone de som är limmade med vanligt tublim, eller tejp.
(Det är därför som det finns speciella, hårda och t
Karin undrade:
> Är det någon skillnad på continentals kanttrådsdäck och tubdäck
Tubdäck är långsammare eftersom de har högre rullmotstånd.
Åtminstone de som är limmade med vanligt tublim, eller tejp.
(Det är därför som det finns speciella, hårda och t
Quote from Lena Bjerlöw on 1 April 2014, 22:03Håkan: Tack för ditt utförliga svar, men det var en helt annan fråga än den jag ställde. Jag vet skillnaden på tub och kanttrådsdäck, men min fråga handlade om punkatåligheten mellan continentals tubdäck vs kanttrådsdäck.
TS frågade om tips på tubdäck oc
Håkan: Tack för ditt utförliga svar, men det var en helt annan fråga än den jag ställde. Jag vet skillnaden på tub och kanttrådsdäck, men min fråga handlade om punkatåligheten mellan continentals tubdäck vs kanttrådsdäck.
TS frågade om tips på tubdäck oc
Quote from Funbeat user on 2 April 2014, 12:38Båda tub och kanttråd (Conti GP 4000S) har "Vectran", som fungerar som punkteringsskydd, så det är kanske ingen större skillnad i det avseendet.
Tubdäck har oftast bättre stomme än kanttrådsdäck och blir behagligare att åka på. Men kommer man till däck s
Båda tub och kanttråd (Conti GP 4000S) har "Vectran", som fungerar som punkteringsskydd, så det är kanske ingen större skillnad i det avseendet.
Tubdäck har oftast bättre stomme än kanttrådsdäck och blir behagligare att åka på. Men kommer man till däck s
Quote from Funbeat user on 3 April 2014, 20:17Vet inte om det är någon hjälp, har kört ca.500 mil i sthlm. med continental sprinter tub utan punka.
Samma framdäck, 2 bakdäck, inte jätteslitet, men ville ha ett fräscht till VR i fjol.
Vet inte om det är någon hjälp, har kört ca.500 mil i sthlm. med continental sprinter tub utan punka.
Samma framdäck, 2 bakdäck, inte jätteslitet, men ville ha ett fräscht till VR i fjol.