Quote from Guest on 9 April 2014, 13:47Längtar du efter riktig terränglöpning?
Då är Vansbro Marathon utmaningen för dig, terränglöpning med marathonlängd (43 km). Tävlingsdag är torsdag 3 juli i simmarveckan.
Vi springer efter vackra Västerdalsälven, Inlandsbanan, genom fäbodar, över broar,
Längtar du efter riktig terränglöpning?
Då är Vansbro Marathon utmaningen för dig, terränglöpning med marathonlängd (43 km). Tävlingsdag är torsdag 3 juli i simmarveckan.
Vi springer efter vackra Västerdalsälven, Inlandsbanan, genom fäbodar, över broar,
Quote from Funbeat user on 9 April 2014, 13:57Jag funderar en hel del vad jag ska ha på fötterna den här dagen...
Hur är stigarna, finns det risk för att det kan vara halt? Är det lämpligt med dobbar, typ Inov-8 Xtalon 212? (Något jag vill undvika, brukar känna av dobbarna i mina trötta fötter efter
Jag funderar en hel del vad jag ska ha på fötterna den här dagen...
Hur är stigarna, finns det risk för att det kan vara halt? Är det lämpligt med dobbar, typ Inov-8 Xtalon 212? (Något jag vill undvika, brukar känna av dobbarna i mina trötta fötter efter
Quote from Funbeat user on 17 April 2014, 21:21Det är ganska varierat underlag - lite gräs, lite asfalt och ett par längre bitar grusväg, men allra mest småstigar i skogen med rötter och stenar. Jag har sprungit i Inov-8 Xtalon 212 de två gånger jag sprungit i Vansbro och de tycker jag passar väldigt
Det är ganska varierat underlag - lite gräs, lite asfalt och ett par längre bitar grusväg, men allra mest småstigar i skogen med rötter och stenar. Jag har sprungit i Inov-8 Xtalon 212 de två gånger jag sprungit i Vansbro och de tycker jag passar väldigt
Quote from Funbeat user on 18 April 2014, 17:30Nu har jag handlat. Det blev Inov8 Trailroc 255. Lite tjockare sula och mindre dubbar. Dom kommer om nån vecka, ska bli spännande att testa.
Nu har jag handlat. Det blev Inov8 Trailroc 255. Lite tjockare sula och mindre dubbar. Dom kommer om nån vecka, ska bli spännande att testa.
Quote from Funbeat user on 15 May 2014, 12:50Nu är det mindre än 50 m kvar tills alla spängarna är renoverade och klara på hela Hästingsleden.
Det är mycket tätare mellan tvärslåerna vilket gör det stadigare. De nya spängerna har även lagts ovanpå den befintliga konstruktionen vilket gör att de uts
Nu är det mindre än 50 m kvar tills alla spängarna är renoverade och klara på hela Hästingsleden.
Det är mycket tätare mellan tvärslåerna vilket gör det stadigare. De nya spängerna har även lagts ovanpå den befintliga konstruktionen vilket gör att de uts
Quote from Funbeat user on 15 May 2014, 14:04Wow vad snyggt, nu längtar man rejält! Hur långt är det är det man springer på dessa "spänger"? (Säger man spänger i Dalarna?)
Wow vad snyggt, nu längtar man rejält! Hur långt är det är det man springer på dessa "spänger"? (Säger man spänger i Dalarna?)
Quote from Funbeat user on 15 May 2014, 16:01Man säger "spänger" i hela Sverige. 😉 Enligt SAOB är spänger huvudalternativet för pluralisform:
SPÅNG spo??, r. l. f.; best. -en; pl. spänger spä??er (Dom. 8: 21 (Bib. 1541) osv.) l. (numera bl. i bet. 1) spångar
http://g3.spraakdata.gu.se/saob/show.p
Man säger "spänger" i hela Sverige. 😉 Enligt SAOB är spänger huvudalternativet för pluralisform:
SPÅNG spo??, r. l. f.; best. -en; pl. spänger spä??er (Dom. 8: 21 (Bib. 1541) osv.) l. (numera bl. i bet. 1) spångar
Quote from Funbeat user on 16 May 2014, 16:44Kan gissa på Max 500m spänger / spångar sammanlagt, vid 2 tillfällen.Får åka dit o kolla 🙂 återkommer med sann fakta ...
Kan gissa på Max 500m spänger / spångar sammanlagt, vid 2 tillfällen.Får åka dit o kolla 🙂 återkommer med sann fakta ...
Quote from Funbeat user on 18 June 2014, 14:32Jag kollade upp detta med spängerna och det är totalt 661 m spänger över myrarna vid Hästingsleden uppdelat på 6 st partier. I banans riktning:
298 m
50 m
101 m
113 m
29 m
70 mOch nu är alla nya och fina! 🙂
Jag kollade upp detta med spängerna och det är totalt 661 m spänger över myrarna vid Hästingsleden uppdelat på 6 st partier. I banans riktning:
298 m
50 m
101 m
113 m
29 m
70 m
Och nu är alla nya och fina! 🙂
Quote from Funbeat user on 18 June 2014, 14:34Banändring på väg mot Årberget.
Efter kontrollen Eldforsen börjar Vansbro Marathonbanans stigningar upp till Årberget. Tidigare har vi sprungit på grusvägen men nu kommer banan gå på den nya stigen genom Gustavs Skog. Stigen är 1,3 km lång och kommer ut
Banändring på väg mot Årberget.
Efter kontrollen Eldforsen börjar Vansbro Marathonbanans stigningar upp till Årberget. Tidigare har vi sprungit på grusvägen men nu kommer banan gå på den nya stigen genom Gustavs Skog. Stigen är 1,3 km lång och kommer ut