Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVansbro sen startgrupp
You need to log in to create posts and topics.

På grund av att både frun och jag skall simma har vi jag valt att anmäla mig i en sen startgrupp för att kunna ta barnen när frun simmar. Är det någon som testat och simmat från de sista startgrupperna? Hur trångt är det? Går det att simma fort från de si

förra året kom 2-3st bland topp 20 som startade i de senare startgrupp. Så det gå att simma snabbt, men det kan inte vara lätt.

Jag gissa att efter startgrupp 5 är det rätt så många som är kvar i vatten när den grupp efter kommer halvväggs, och det lär

Jag vet inte så mycket om just de allra sista startgrupperna (och personligen har jag ingen erfarenhet av någon annan startgrupp alls) men de simmare jag känner som varit tvungna att simma i motionsgrupperna utspritt över dagen (pga av icke seedade) har i

Jag simmade Vansbro i somras och startade då i en startgrupp strax efter mitten. Visst var det mycket folk, men tycker ändå inte trängseln var så illa som jag befarat, det gick i regel bra att hitta öppna spår framåt. Simmade på strax under 54 minuter, oc

Tänkte om du hade simmat ner mot 40 minuter och med 15 minuter emellan varje startgrupp då hade du lyckas inte bara simma ikapp de som var 15 min framför dig, men även några av de som var 30 min framför dig.

jag tror trängsel upplever man olika bero på f

Tack! Jag lär ju få svaret på frågan i början av juli 🙂 det verkar ju hur som inte omöjligt att göra en hyggligt snabb till från en sen startgrupp!