Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVansbro Startgrupper
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag ska simma Vansbro Tjejsim för första gången nu på Lördag och insåg att jag hamnade på startgrupp 1. Jag har endast resultat från kortare distanser i bassängen sen tidigare, så jag är inte alls säker på att jag klarar av att simma under 20min motströms

Startgrupp 1 är perfekt. Då slipper du komma ikapp sådana som är långsammare än vad du är.

Då är de nog bättre att ställa dig sist i din grupp än att byta.

Exakt! Det är i starten man riskerar att bli översimmad.

Jag har startgrupp 18 på söndag. Det bör ta ca 1h och 15 min. Kommer jag att få ligga och kryssa hela vägen?

ja! tyvärr. du kommer att har ca 15min fritt sedan hamna du bland 1000 tals som startade förra dig.

hade varit bättre för dig att start runt grupp 6-10

Startgrupp 1 är bäst.

men om man har ett måltid på ca 1:15 du få inte tävla i de första 3-4 grupper.

det ska var intressant att ser hur många simma i denförsta grupp. tidigare har det varit upp mot 300 i varje grupp. jag tror inte att där finns så mycket 200 som simma under

BUHU!!! :@
Då kommer jag att vara på ett jävligt humör efteråt.
Jag vill ju ha lite öppet vatten för frisim. Typ ta 2-3 crawl-tag och sedan stopp. Eller så kanske struntar jag helt i tiden och bara flyter med. Suck. Nästan lite irriterad redan nu...

om du hålla dig till vänster (i mitten) du kanske kan simma de första 2km kan du simma ganska lungt.

de siste 1000m bli lite tuffare. kan var upp mot 4-5st bred och du kan välja att simma genom de som simma parallel eller runt.

runt till höger kan bety

12