Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVansbrosimningen 3km
You need to log in to create posts and topics.

Med tanken på de jag simmade om i år jag undra hur många gå ut för hårt?

Är man påverkade av de som simma runt dig kan det var en bra taktit att starta i grupp 2 och simma med lite mindre stress i start med en starkare slut.

Sedan ska man simma till hö

Ryan: Tänkte samma som du. Verkar som många går ut väldigt hårt i början, men det kan också bero på att man dras med i hetsen i starten. I år var det värre än vanligt tycker jag.

Eller så är det helt enkelt så att vi har tappat vår snabbhet och bara har

Micke: du kanske har något där 🙂

Ryan: När jag växte upp i Dalarna var det en sport hos avdankade simmare att "vara först till kurvan". Och då pratade man om den efter ca 200 meter och inte 2 km.

Men det var tidigt 90-tal så jag vet inte om företelesen finns kvar.

Jag tror dessutom o

Nyhet

"Vansbrosimningen har även inför 2013 ansökt om att få arrangera Masters-SM i öppet vatten. Sista ansökningsdatum för arrangörer är dock 31 oktober.
Du som planerar att delta i både Vansbrosimningen och Masters-SM (går integrerat i så fall) avvakta

Orka vänta 😉

Anmäld betald, klappat och klart (t+)

Jag med. Start kl 10. Jag hoppas att HIM dagen innan inte påverka min tid så pass mycket att jag hamna över 40min.....

Betald och klar! Försöker tjuva in mig i första startgrupp. Får se om dom går med på de..

Huuu igen. Nu är även jag anmäld. Med tanke på att jag inte har några opreskriberade resultat med mig så fick det bli i 11:30 startgruppen. Lovar att vinka när jag simmar om er 😉

Första vansbron för mig!