Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!
Jag har haft ont i mitt vänstra lår i snart två veckor. Gör ont när jag går och springer. Värken sitter på framsidan av låret, börjar ungefär i mitten av där låret börjar och går lite inåt ljumsken och fortsätter neråt. Jag vet inte om det är en musk

Du har inte funderat på att gå till "någon som vet" t.ex. en läkare? Har du gått och haft ont i två veckor kan det vara värt att få det kontrollerat.

Du borde gå till en naprapat/sjukgymnast och kolla upp det. Om det är en muskelinflammation måste du vila för att det ska gå över, och det kan förvärras av träning.

Lokalisera:

http://www.google.se/imgres?q=anatomisk+bild+av+kroppen&um=1&hl=sv&sa=N&biw=1024&bih=607&tbm=isch&tbnid=bBLK9ndxXzaPoM:&imgrefurl=http://www.grepptraning.se/anatomi/&docid=fxgqfX_8TWZm_M&w=540&h=620&ei=lOlpTpTmLITIsgbk3ejDBA&zoom=1&iact=hc&vp

Ja, låter som en sträckning - men kolla upp det - och inte en läkare! En naprapat är bättre på såna saker!

Tack! Jo, jag har ju bokat tid hos läkare och sjukgymnast men eftersom väntetiderna är så långa (har fått tid om två veckor...) så tänkte jag att under tiden som jag grämer mig för att jag inte kan träna som jag vill så hör jag om ngn på FB kanske har sam

Blir det bättre när du fått igång blodcirkulationen eller blir det värre då? Om det blir bättre om smärtan försvinner så är det antagligen en inflammation. Om det blir värre är det antagligen en sträckning eller en muskelbristning. Men en naprapat är bäst

Ok, enligt bild så skulle det kunna vara den "inre breda lårmuskeln" jag har ont i. Har inte en susning om hur (eller ens om) man kan stretcha den 🙂 :-).

Får helt enkelt avvakta och försöka jaga sjukgymnast eller naprapat som har en tidigare tid. Tack

När jag är uppvärmd så blir det bättre, men samtidigt så krävs det ganska lång uppvärmning för att det inte ska kännas och jag vill inte pressa om det kan vara så att träning kan göra det värre.
Tack, det var värdefull info!

Låt bli att stretcha

12