Quote from Guest on 8 June 2012, 08:52Fick bebis för 8 månader sedan, ammar fortfarande. Är sjukt trött på att bara sitta i soffan, vill orka mer!! Har börjat "springa" lite, lite. (har aldrig gjort det förr) Ca 2 km varannan dag, vill ju inte tröttna.. Nu min fråga. Är det lagom med 3-4 daga
Fick bebis för 8 månader sedan, ammar fortfarande. Är sjukt trött på att bara sitta i soffan, vill orka mer!! Har börjat "springa" lite, lite. (har aldrig gjort det förr) Ca 2 km varannan dag, vill ju inte tröttna.. Nu min fråga. Är det lagom med 3-4 daga
Quote from Funbeat user on 8 June 2012, 09:02I ditt läge tycker jag varannan dag kan vara rätt lagom.
Försök springa och ha roligt, variera hur fort det går eller kanske öka längden en dag.
2km är mer än inget men mindre än mycket...
I ditt läge tycker jag varannan dag kan vara rätt lagom.
Försök springa och ha roligt, variera hur fort det går eller kanske öka längden en dag.
2km är mer än inget men mindre än mycket...
Quote from Funbeat user on 8 June 2012, 09:02Hej!
Varannan dag räcker gott och väl om du är total nybörjare. Det kan även vara för mycket! Lyssna på din kropp och stressa inte, det tar tid att bygga upp kroppen till att orka mer och längre.
Vill du röra på dig oftare så testa att blanda in simning
Hej!
Varannan dag räcker gott och väl om du är total nybörjare. Det kan även vara för mycket! Lyssna på din kropp och stressa inte, det tar tid att bygga upp kroppen till att orka mer och längre.
Vill du röra på dig oftare så testa att blanda in simning
Quote from Funbeat user on 8 June 2012, 09:07Det beror lite på hur lång tid det tar? Ibland är det bra att istället för att fundera på kilometer säga att du springer 20- 30 min varje gång, eller går tio, springer tio, går tio.
Ett tips kan vara att gå på mammabarngympa också, brukar finnas grupper d
Det beror lite på hur lång tid det tar? Ibland är det bra att istället för att fundera på kilometer säga att du springer 20- 30 min varje gång, eller går tio, springer tio, går tio.
Ett tips kan vara att gå på mammabarngympa också, brukar finnas grupper d
Quote from Funbeat user on 8 June 2012, 09:31Just det.. Så kan man ju oxå göra, springa en viss tid istället.. Min lilla runda tar ju bara 15 min.
Just det.. Så kan man ju oxå göra, springa en viss tid istället.. Min lilla runda tar ju bara 15 min.
Quote from Linnea Persson on 8 June 2012, 11:36Jag skulle göra som Lingling föreslår och försöka vara ute kanske 30 min och varva gång/löpning. Så varje gång kan du springa ytterligare nån minut så kommer du snart kunna springa 30 min (om du vill det förstås).
Jag skulle göra som Lingling föreslår och försöka vara ute kanske 30 min och varva gång/löpning. Så varje gång kan du springa ytterligare nån minut så kommer du snart kunna springa 30 min (om du vill det förstås).
Quote from Funbeat user on 8 June 2012, 14:44Utan att veta din bakgrund sen tidigare skulle jag rekommendera att inte springa över 3 ggr/vecka inledningsvis. Vill du träna oftare så rasta cykeln, simma, kör crosstrainer eller liknande som komplement. Detta för att undvika skador och överbelastning,
Utan att veta din bakgrund sen tidigare skulle jag rekommendera att inte springa över 3 ggr/vecka inledningsvis. Vill du träna oftare så rasta cykeln, simma, kör crosstrainer eller liknande som komplement. Detta för att undvika skador och överbelastning,