Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVarför aldrig linne?
You need to log in to create posts and topics.

Finns det någon speciell anledning till att alla cyklister har t-shirts och inte linne när de cyklar?

På lördagens TV verkar det bli perfekt väder för linne, men det kanske inte är ett alternativ... Eller?

Man kan ju inte visa bonnabrännan för hela världen!
Gissar av avtagbara ärmar funkar bättre med t-shirt än med linne?

För att undvika handledsbrott har jag hört att man helst skall hålla fast i styret när man kör omkull. Smällen tas då av axeln, ev går nyckelbenet av men det är tydligen bättre än att ben i underarmen/handen ryker. Jag gissar att det känns lite skönare om

Enl tävlingsreglementet måste det vara ärmar på cykeltröjan.
OBS
Detta är en internationell regel.

För den som inte tävlar på lördag så är det fritt att välja vad man vill ha på sig.

Det finns ärmlösa tröjor, men man kanske får leta lite mer
BILD:http:/

Per: Hade du cyklat i linne alltid när det var sol hade du sluppit bonnabrännan! 😉

Raymond: Hmmm, det är just vurp-anledningen jag misstänkt... Men då borde det väl vara bättre att ha 3/4-byxor också för att slippa skrapsår på knäna?

Varför inte cykla i hockeyutrustning fast utan grillor och med cykelskor?

Tjejvättern = motionslopp och valfri klädsel va?!

Börja med triathlon istället så får du cykla i linne hur mycket du vill 😉

Hehe, lite mer träning så...

Efter tjejklassikern har man ju gjort de stora investeringarna snabb cykel (allt är relativt!) och våtdräkt. Sen är det "bara" att hålla träningstempot uppe... 😉

By the way, riktigt nice med cykelkjol! Jag har något liknan

Jag tror att det mest har att göra med att man lätt bränner sig rejält på axlarna, eftersom en punkt på axeln ALLTID kommer att få direkt sol på sig (dvs 90 grader från ytan). Har man ärmar, om än jättekorta, så slipper man det. Tävlingsgrejen påverkar kn