Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag får ganska ofta ont i höger vad och jag tror det är muskelknutor jag får. Fick en i förra veckan efter att vaden börjat krampa på motionscykeln men sen gick den bort på några dagar men nu har jag fått tillbaks den. Det är hårt i vaden där det smärtar.

Jag känner igen besvären, då jag får muskelknutor ibland, just i vaderna.

Jag får bort dem genom att regelbundet gå hos massör, som kör triggerpuktsbehandling på dem. Mycket liniment på vaderna, som också packas in i gladpack för ökad värme, och sen själ

Okej, tack för hjälpen, Sylvia. Kanske kan få massage av min naprapat, för han tar bara 140 kronor. Även det är dock dyrt för mig och särskilt om det ska ske regelbundet. Hur mycket kostar det om man går till en massör?

Är lite osäker på om det verkligen

En okunnigs tankar och funderingar... Om slaggprodukter och sånt ligger kvar är det väl för att man haft för dålig nedvarvning, stretch och sånt? Det är väl hela grejen med nedvarvning/stretch/osv. - Att man ska få bort slaggprodukterna. Även ett återhämt

Jag går till en idrottsmassör för att få bukt med mina spänningar i vaderna, har funkat klockrent. Fick gå ett par-tre gånger ganska tätt i början, sen har det räckt med underhåll nån gång per halvår eller så. Värt varenda krona.

Naprapater kan också mas

Rebecca, Du är inte alls okunnig! 🙂

Visst är nedvarvning, stretch och ev återhätmningspass ett sätt att slippa såna här ansamlingar av slaggprodukter. Och jag HAR blivit duktigare på det.

Det är inte alltid man lever som man lär. 🙂

Allie, Din napra

Naprapater har med utbildning till massageterapeut i sin 5 år långa grundutbildning, så de ska kunna det och vanligtvis kan de mer än "vanliga" massörer. Däremot är nog inte alla utbildade inom idrottsmassage.

Sylvia, tack! 🙂

"Det är inte alltid man lever som man lär."
- Nej, jag vet. Jag var själv rätt dålig på att varva ner och sånt när jag sprang. Nu har jag springförbud för tillfället men när jag får börja springa igen ska jag förhoppningsvis sköta mig

No offence... Men Rebeccas lösning verkar billigare 🙂

Passa er för att träna hårt med "knutar" i vaderna, ni kan åka på en massa obehagliga besvär hälsporre, benhinneproblem osv...

Ja, jag behöver en billig lösning, men "tyvärr" så brukar jag redan sköta nedvarvning etc så det är nog ingen lösning för mig. Tack för varningen, jag har haft problem med hälsporre.