Quote from Guest on 25 November 2009, 08:41Har riktiga skor då jag pronerar, så dom lär det inte vara mycket fel på. Är också väldigt noggrann med att stretcha efter varje löppass!
Vad är det då som kan vara fel...?
Har riktiga skor då jag pronerar, så dom lär det inte vara mycket fel på. Är också väldigt noggrann med att stretcha efter varje löppass!
Vad är det då som kan vara fel...?
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 08:51Du kanske har en löpstil där du skjuter ifrån mycket med vadmusklerna. Det sliter. Mitt tips är att du i så fall försöker minska på det. Lyft bara foten och för fram dem då du springer.
Det kan också vara skorna som påverkar. Jag kan ibland känna av vade
Du kanske har en löpstil där du skjuter ifrån mycket med vadmusklerna. Det sliter. Mitt tips är att du i så fall försöker minska på det. Lyft bara foten och för fram dem då du springer.
Det kan också vara skorna som påverkar. Jag kan ibland känna av vade
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 09:02Antingen har du dåliga skor det är skillnad på att gå och springa så den jämnförelsen är dålig att gå på när man ska utvärdera skor.
Eller så kan du ha lite bristande teknik när du springer eller så hänger inte vaderna med att bli starkare som resten av
Antingen har du dåliga skor det är skillnad på att gå och springa så den jämnförelsen är dålig att gå på när man ska utvärdera skor.
Eller så kan du ha lite bristande teknik när du springer eller så hänger inte vaderna med att bli starkare som resten av
Quote from Elias Engqvist on 25 November 2009, 09:29Dan - jag gissar att du läste "promenera" istf "pronera".
Men jag skulle tro att du är ganska nyss har börjat springa och kanske inte är så regelbunden med träningen än. Om du då tex landar på fram-/mellan-foten får vadmuskeln jobba en hel del och behöve
Dan - jag gissar att du läste "promenera" istf "pronera".
Men jag skulle tro att du är ganska nyss har börjat springa och kanske inte är så regelbunden med träningen än. Om du då tex landar på fram-/mellan-foten får vadmuskeln jobba en hel del och behöve
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 11:14Jag har haft samma problem som du länge. Får ont i båda vaderna efter 5-7km, högern är värst. Det går att fortsätta springa men det blir värre och värre ju längre jag springer och tar lång tid att återhämta sig efter passet, att springa två dagar efter va
Jag har haft samma problem som du länge. Får ont i båda vaderna efter 5-7km, högern är värst. Det går att fortsätta springa men det blir värre och värre ju längre jag springer och tar lång tid att återhämta sig efter passet, att springa två dagar efter va
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 13:30När du hör hovar som klapprar tänk häst, inte zebra. Innan man prövar mer långsökta förklaringsmodeller till vadproblemet, prova att göra 200 tåhävningar varannan dag ett par måndader och se om problemet försvinner iom det att du stärker vadmuskulaturen.
När du hör hovar som klapprar tänk häst, inte zebra. Innan man prövar mer långsökta förklaringsmodeller till vadproblemet, prova att göra 200 tåhävningar varannan dag ett par måndader och se om problemet försvinner iom det att du stärker vadmuskulaturen.
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 15:07Jag är inne på Anders spår. Att du har för dålig muskulatur. Är du van vid pjäxor med vintersport så får man ju mycket stöd av dem.
Har du ändrat löpstil så tar det lååång tid att anpassa sig. Jag fick erfara detta själv när jag gick ifrån att springa me
Jag är inne på Anders spår. Att du har för dålig muskulatur. Är du van vid pjäxor med vintersport så får man ju mycket stöd av dem.
Har du ändrat löpstil så tar det lååång tid att anpassa sig. Jag fick erfara detta själv när jag gick ifrån att springa me
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 07:54Jag hade ett tag samma problem. Köpte ilägg och la i bak i hälen. Höjde vinkeln lite. Upphörde nästan direkt. Men nu när jag bytte skor struntade jag i ilägget. Smärtan kom inte tillbaka. Vet inte om det kan vara skorna. Kan vara en tillfällig grej som ta
Jag hade ett tag samma problem. Köpte ilägg och la i bak i hälen. Höjde vinkeln lite. Upphörde nästan direkt. Men nu när jag bytte skor struntade jag i ilägget. Smärtan kom inte tillbaka. Vet inte om det kan vara skorna. Kan vara en tillfällig grej som ta