Quote from Guest on 26 June 2010, 13:38Jag tror att många har problem med att benen sjunker. Det i sin tur bromsar farten.
Om man märker att benen sjunker, kanske man försöker eller t.o.m. anser det är nödvändigt, att med ett kraftigt bensparkande få kroppen i horisontellt läge.
Hur mycket
Jag tror att många har problem med att benen sjunker. Det i sin tur bromsar farten.
Om man märker att benen sjunker, kanske man försöker eller t.o.m. anser det är nödvändigt, att med ett kraftigt bensparkande få kroppen i horisontellt läge.
Hur mycket
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 13:48Önskar man bara kunde lära sig ... skulle bli en väldigt mycket bättre simmare om mina ben inte sjönk så fort jag slutar kicka. Har alltid legat djupt i vattnet (vilket iofs var en fördel när jag spelade uv-rugby), och hur mycket jag än försöker lyckas ja
Önskar man bara kunde lära sig ... skulle bli en väldigt mycket bättre simmare om mina ben inte sjönk så fort jag slutar kicka. Har alltid legat djupt i vattnet (vilket iofs var en fördel när jag spelade uv-rugby), och hur mycket jag än försöker lyckas ja
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 13:54Om det endast är benen som sjunker, har du med största sannolikhet problem med balansen.
Däremot finns det personer med lite kroppsfett, som har problem att flyta. Trotts det, vid god balans, bör hela kroppen sjunka lika mycket i fram- som bakända.
I ti
Om det endast är benen som sjunker, har du med största sannolikhet problem med balansen.
Däremot finns det personer med lite kroppsfett, som har problem att flyta. Trotts det, vid god balans, bör hela kroppen sjunka lika mycket i fram- som bakända.
I ti
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 14:08Nej, det är inte enbart benen. När jag var yngre kunde jag sjunka totalt, med lungorna helt fyllda o tillmed med luftfyllt cyklop. Numera är jag ju inte lika smal, så jag flyter maximal inandning. Balansövningar har jag provat, men aldrig lyckats väl med.
Nej, det är inte enbart benen. När jag var yngre kunde jag sjunka totalt, med lungorna helt fyllda o tillmed med luftfyllt cyklop. Numera är jag ju inte lika smal, så jag flyter maximal inandning. Balansövningar har jag provat, men aldrig lyckats väl med.
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 15:11På mig har man mätt tjockleken på handleder och på några andra ställen, och från dessa värden har man fått fram en ungefärlig vikt på min benstomme.
Så det finns personliga faktorer som påverkar benstomvikten.
Oavsett hur bra eller dålig "flytare" man ä
På mig har man mätt tjockleken på handleder och på några andra ställen, och från dessa värden har man fått fram en ungefärlig vikt på min benstomme.
Så det finns personliga faktorer som påverkar benstomvikten.
Oavsett hur bra eller dålig "flytare" man ä
Quote from Funbeat user on 28 June 2010, 22:56Jag har inte problem med just sjunkande ben, men undrar en grej som kanske är lite relaterad. Jag tränade lite frisim när jag var liten, men verkar ha misslyckats med att lära mig crawla någon längre sträcka än 25-50 meter. Dit går det nog hyggligt fort,
Jag har inte problem med just sjunkande ben, men undrar en grej som kanske är lite relaterad. Jag tränade lite frisim när jag var liten, men verkar ha misslyckats med att lära mig crawla någon längre sträcka än 25-50 meter. Dit går det nog hyggligt fort,
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 01:33Andningstekniken. Om du blir trött fort kan det bero på att du inte får ut all gammal luft innan du kippar efter nästa andetag?
Andningstekniken. Om du blir trött fort kan det bero på att du inte får ut all gammal luft innan du kippar efter nästa andetag?
Quote from Håkan Öhling on 29 June 2010, 02:11slappna av
slappna av
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 07:42Håller med Jessie att andningstekniken troligtvis är det du måste fila på.
Inte bara inandningen utan även utandningen så du inte håller inne och lagrar CO2.
Jag tycker själv det är mycket jobbigare att få till det i öppet vatten jämfört med pool. Jag h
Håller med Jessie att andningstekniken troligtvis är det du måste fila på.
Inte bara inandningen utan även utandningen så du inte håller inne och lagrar CO2.
Jag tycker själv det är mycket jobbigare att få till det i öppet vatten jämfört med pool. Jag h
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 08:39För mig var det stor genombrottet i crawl-simningen, när jag lärde mig en någorlunda bra andningsteknik.
Från att ha orkat max något hundratal meter, kunde jag helt plötsligt, på några få simpass, simma "hur långt som helst".
För mig var problemet, som
För mig var det stor genombrottet i crawl-simningen, när jag lärde mig en någorlunda bra andningsteknik.
Från att ha orkat max något hundratal meter, kunde jag helt plötsligt, på några få simpass, simma "hur långt som helst".
För mig var problemet, som