Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Ursäkta den nåt vilseledande rubriken.

Som funbeat-användare har jag av min chef fått i uppdrag att till nästa storkollegium den 9/12 presentera funbeat för övriga medarbetare. Naturligtvis vill jag inspirera andra till att använda detta eminenta forum.

Om du vill få åhörarna att sträcka på sig lite i bänkarna så skulle du kunna inleda med att säga såhär:

Funbeat är en starkt växande folkrörelse som om det vore ett trossamfund skulle vara 3:e störst i Sverige med sina 80000 medlemmar.......

1) Dess största styrka är dess största svaghet: bredd / brist på fokus.

2) Jag skulle beskriva det som ett vänligt och öppet ställe att samlas kring träning. Därefter skulle jag köra en live-demonstration runt den typ av träning som åhörarna berörs av -

Jag blir peppad till att träna av att mina träningskompisar har rapporterat mer träning av vad jag har gjort och att se mig själv klättra i listan.

Måluppfyllnad - Vettigt uppsatta mål gör att man motiveras till att ta ett extra pass bara för att uppfyll

Om det är ett företag så kan man nästan räkna med att de flesta inte tränar, och då kanske du skall marnadsföra det som ett bättre alternativ än stegräknartävling, eftersom alla motionsformer räknas och man inte måste bära omkring på en liten pryl.

Sedan

1)
största styrka:
- kombinationen träningsdagbok och måluppföljning med community/kompisfunktionalitet. Det är alltså otroligt bra att se, följa upp och kunna jämföra sin träning med sina kompisars träning, diskutera träningsproblem få tips på sin tränin

3. Vi använde FB som mätare på kontoret för hur mycket man tränade. De som ville vara med i träningsgruppen fick anmäla sig i "vår" grupp och då skulle man snitta 120 min/vecka för att passera dkänt. Som avslutningsmål fanns en gemensam middag på en bra r

1) Vad skulle du säga är funbeats största styrka respektive svaghet?
Styrka: Ett konkret bevis på hur mycket/lite tid som egentligen läggs på träning. Möjligheten att schemalägga träning och få det presenterat för sig på ett överskådligt sätt. Möjligheten

Styrkor, väl beskriva av tidigare inlägg. De flesta i företag vet att det man mäter är det som blir gjort.
Svaghet, osäkert med långsiktig finansiering. De bannerannonser som jag ser kan inte ge så mycket till företaget bakom. Utvecklingsrisken är också

Svaret på dina frår är också beroende av hur målgruppen för din agitation ser ut. Är de generellt ointresserade av träning eller är de generellt ointresserade av funbeat? Jag vet av personlig erfarenhet att fok som inte tränar inte nödvändigtvis blir ins

12