Quote from Funbeat user on 28 November 2009, 16:52Tack till alla er som svarat. Jag lyssnar, tar till mig, låter mig inspireras. De flesta vill/ska röra på sig på nåt sätt. Vi har 1 timme i veckan vi får träna på arbetstid. Min mission känns nu vara att motivera dem att registrera sin träning på fb. Jo,
Tack till alla er som svarat. Jag lyssnar, tar till mig, låter mig inspireras. De flesta vill/ska röra på sig på nåt sätt. Vi har 1 timme i veckan vi får träna på arbetstid. Min mission känns nu vara att motivera dem att registrera sin träning på fb. Jo,
Quote from Funbeat user on 28 November 2009, 18:04Du borde nog fundera över vem du jobbar för och vad målet är.
Jobbar du för funbeat och målet därför är att sälja in just funbeat?
Eller jobbar du för nån annan och målet är att du och dina medarbetare ska få en hälsosammare livsstil?
Om det är det sen
Du borde nog fundera över vem du jobbar för och vad målet är.
Jobbar du för funbeat och målet därför är att sälja in just funbeat?
Eller jobbar du för nån annan och målet är att du och dina medarbetare ska få en hälsosammare livsstil?
Om det är det sen
Quote from Funbeat user on 29 November 2009, 08:59"Eller jobbar du för nån annan och målet är att du och dina medarbetare ska få en hälsosammare livsstil?"
Frågan är också delar dina kompisar/medarbetare uppfattningen att det är eftersträvansvärt? FB kan ju vara ett i sammanhanget hur bra verktyg som he
"Eller jobbar du för nån annan och målet är att du och dina medarbetare ska få en hälsosammare livsstil?"
Frågan är också delar dina kompisar/medarbetare uppfattningen att det är eftersträvansvärt? FB kan ju vara ett i sammanhanget hur bra verktyg som he
Quote from Funbeat user on 29 November 2009, 10:04Skulle kanske varit lite tydligare.
Via jobbet har vi gjort en hälsoundersökning. Resultatet presenterades vid förra storkollegiet. Vissa saker behöver förbättras, bland annat vikt och motion. Den som genomförde undersökningen rekomenderade olika redskap
Skulle kanske varit lite tydligare.
Via jobbet har vi gjort en hälsoundersökning. Resultatet presenterades vid förra storkollegiet. Vissa saker behöver förbättras, bland annat vikt och motion. Den som genomförde undersökningen rekomenderade olika redskap
Quote from Funbeat user on 29 November 2009, 10:48En synnerligen effektiv motivator är ärelystnad viljan att vinna respektive skammen. Nu kanske det inte är så populärt att uppmuntra, men det fungerar.
Iaf för många.
Man bara VILL registrera några minuter till och komma först på listan.
Bra om man är öve
En synnerligen effektiv motivator är ärelystnad viljan att vinna respektive skammen. Nu kanske det inte är så populärt att uppmuntra, men det fungerar.
Iaf för många.
Man bara VILL registrera några minuter till och komma först på listan.
Bra om man är öve
Quote from Funbeat user on 29 November 2009, 11:45Folk har redan varit inne på det mesta
1. Att i efterhand kunna se hur många km, timmar etc som man tränat är riktigt motiverade. Det skulle jag poängtera mest. Visa din egen träning som exempel.
2. Planeringen är ingen stor sak enligt mig. Att planera s
Folk har redan varit inne på det mesta
1. Att i efterhand kunna se hur många km, timmar etc som man tränat är riktigt motiverade. Det skulle jag poängtera mest. Visa din egen träning som exempel.
2. Planeringen är ingen stor sak enligt mig. Att planera s
Quote from Bjarne Lewin on 29 November 2009, 16:05Men Rolf du har ju din egen erfarenhet. Den tycks ju vara precis de de eftersträvar och en bra inledning 🙂
Personligen så tror jag att det är två saker som är viktiga och bra med FB i en sådan situation, dels möjligheten att ha en minuttävling, dels en
Men Rolf du har ju din egen erfarenhet. Den tycks ju vara precis de de eftersträvar och en bra inledning 🙂
Personligen så tror jag att det är två saker som är viktiga och bra med FB i en sådan situation, dels möjligheten att ha en minuttävling, dels en
Quote from Funbeat user on 29 November 2009, 17:56Ja det är ganska intressant att kunna se hur ens träning minskar vissa tider (månader) på året eller i andra perioder, då kanske man kan se varför och förutse det, och bestämma att "efter det" ska jag sätta igång igen.
Ja det är ganska intressant att kunna se hur ens träning minskar vissa tider (månader) på året eller i andra perioder, då kanske man kan se varför och förutse det, och bestämma att "efter det" ska jag sätta igång igen.
Quote from Funbeat user on 29 November 2009, 20:36Det kan vara värt att lyfta fram de fördelar man har med en Internetbaserad träningsdagbok.
Personer som fysiskt befinner sig på olika platser får en mötesplats på nätet. Man kan lägga upp varandra som träningskompisar och därmed följa varandras utveckl
Det kan vara värt att lyfta fram de fördelar man har med en Internetbaserad träningsdagbok.
Personer som fysiskt befinner sig på olika platser får en mötesplats på nätet. Man kan lägga upp varandra som träningskompisar och därmed följa varandras utveckl