Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningvarma löparskor.
You need to log in to create posts and topics.

Jag har köpt ett par Asics gel nimbus 13 och har problem med att skorna "brinner". Det blir så jäkla varmt om fötterna efter ca 2 km att det är olidligt. Ska dessa skor vara så varma? Eller kan det vara något annat fel? Jag har provat med olika strumpor o

Skon sitter som ett smäck, det är det som är så konstigt... har funderat på om dom kanske sitter för tajt när fötterna sväller under passet, men jag tycker ändå inte det ska bli SÅ varmt SÅ snabbt..?

Är det på framfoten det "brinner"? Har likadana och jag tror häldroppet gör att friktionen blir för stor när man landar på framfoten.

Jag har också de skorna och tycker också de är varma. Men det är inte någon brännande värme utan mer pga att de har rätt mycket tyg. Stör mig inte så mycket då det inte bli obehagligt varmt med rätt strumpor. (sen springer jag inte på dagen om det är varm

Vad säger de om dina problem där du gjorde fotanalys och provade ut skor? Många har ju bytesrätt om du inte blir nöjd.

Kolla om det går att byta men jag tycker att det börjar gå över även om det tar tid. Förutom det här problemet är det jäkligt bra skor tycker jag iofs

Jag gjorde analysen innan jag visste att jag hade problemet =/ Å eftersom jag köpte skorna på rea så antar jag att det inte är någon bytesrätt. Nu har jag ju dessutom hunnit använda dom en del...