Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Tänk er för innan ni använder Garmins Quick Release Kit när ni tävlar .
I simstarten på Ironman Mallorca förlorade jag min 910XT i tumultet. Det blev ganska speciellt att köra loppet helt på känsla när jag tränat med effektdata sedan 2012...

Garmin är h

Mats, trist både att förlora egendom och tvingas genomföra loppet med fel förutsättningar.

Måste bara fråga dig då du tydligen har simmat med klockan (fram tills olyckan): hur har du gjort med armbandet och klockan i T1? Du har väl inte kunnat dra av dig

Det har faktiskt fungerat med rejält med vatten i våtdräkten, direkt när man reser sig i vattnet.

Okej, men har du haft knapplås på då? (för sån finns väl, fanns i alla fall på min gamla GF305)

-Jag har annars förmåga att ofrivilligt komma åt knapparna...

Har du kollat med din hemförsäkring om den kunnat ersätta förlusten av klockan, med avdrag för

Nä, jag har faktiskt inte ens använt knapplåset, det blev väl feltryck på IM Kalmar 2012... Men ett mindre handgrepp då.

Jag har haft en lite äldre våtdräkt som inte var jättetight i ärmarna.

Jag har precis kontaktat försäkringsbolaget. Jag ville bottna

Mats, när man vaskar en Garmin i Medelhavet med flit och sen försöker få ut försäkringspengar för den måste det klassas som försäkringsbedrägeri.. 😀

Känns inte som en helt trovärdig teori, ett års uppladdning, coaching och 450 euro startavgift, IM blev också vaskad
Ett väldigt högt pris för att byta klocka...

Mats, du missade smileyn.

Haha, nä, det är en blinkande smiley som indikerar ironi 😉

Lite sent inlägg i debatten: Jag fick min 910 *avsparkad* från snabbfästet under IM UK i Bolton. Klockan vred sig inte ur fästet utan fästet gick helt av. Väl hemma kontaktade jag försäkringsbolaget som frågade hur gammal klockan var, kollade vad listpris

12