Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningvarningsskylt "Löpning pågår"
You need to log in to create posts and topics.

12

Letar efter hopfällbara skyltar på 3 ben som man tillfälligt ställer ut vid löptävlingar, vill ha texten "Löptävling pågår".
Hittar inget ställe att köpa dessa från men den samlade kunskapen här kanske har något tips var jag skall leta?

http://skyltab.se/gatupratare-c-101.html?osCsid=b37455a67a7fc8051dc412ed5a86aefc

http://skyltab.se/trottoarpratare-c-64.html

Inte direkt trottoarpratare jag är ute efter utan mer såna som Polis och räddningstjänsten använder vid olycka. Typ 3-bens tält.

Det finns säkert de som känner till mer om detta än jag, men för att få ställa upp sådana skyltar längs väg krävs säkert tillstånd både härifrån och därifrån.

Pröva skogma.se där kan du säkert välja text.

Tror inte det behövs tillstånd för en sådan tillfällig skylt.

Kolla med "IP Skogen" som finns i många kommuner. Där kan du iallafall i Uppsala hitta färdiga trebensskyltar med texten "Tävling pågår".
Vad gäller tillstånd att sätta upp skyltar så brukar det snarare vara ett krav från polisen att man skyltar och tills

(Väglag 1971:948) 46 § Inom ett avstånd av 50 meter från ett vägområde får inte utan länsstyrelsens tillstånd skyltar eller därmed jämförliga anordningar för reklam, propaganda eller liknande ändamål finnas uppsatta utomhus.

Olika kommuner har olika poli

Vi söker tillstånd hos polisen för att genomföra en löptävling på allmän och förtydliga med skyltar, fått lite påpekande av utomstående vid tidigare tillfälle.
Då gäller det att höra med polisen först alltså, tackar för inflikningen.

Nu handlar det ju inte om reklamskylt, så det avsnitt av väglagen är tämligen ointressant.

Vilka kommuner har policys som förhindrar tillfällig skyltning för varning eller information, och hur har de formulerat sig? Har inte stött på de tidigare för vår

OK. Nu har jag berättat hur det ligger till vad gäller skyltning. Jag tror jag lämnar det så.

12