Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelvart på skon har ni fästet?
You need to log in to create posts and topics.

12

Tjena. Vart sitter era fästen på cykelskorna. Längst fram, närmare mitten. Vart får man mest kraft? Mvh adam

i de tre hål som finns på cykelskor......förstår inte frågan

Jag har mina klossar så långt bak som möjligt, detta för att spara vaderna inför löpning efter som mitt fokus är triathlon.

(Till ovanstående: Man kan på de flesta landsvägsskor justera klossens placering under foten i längs- och sidled)

Jaha. Klossarna isom man klickar i pedalerna? Man kan ju sätta dem i olika lägen. Altså de handkar väll om nån cm men de gör skillnaf.

Det är väldigt individuellt. Ska du veta vad som är bäst för dig så krävs erfarenhet och hjälp av proffs. De brukar gå att flytta något fram/bak/ men även vinkla. Testa med vanliga skor med tunn sula o se var du tycker känns bäst.

Jag är en typisk tåtrampare.

En del verkar ha väldigt ömma tår.

Mmm som en elefant i en porslinsbutik med glasgolv

Motfrågan är, hur långt är ett snöre? Det är olika från individ till individ. MEN grundregeln säger att stortåleden ska vara ovanför pedalaxeln,

Men när jag gjorde en bajkfitt, så flyttade Fredde klotsarna så långt bak som möjligt.

Okey. Nu när jag har köpt cykeldojjor och placerat dem på pedlarna så kändes knäna mer och höftböjjarna. Det blev jobbigare helt enkelt. Ovana eller så ska ja flytta fram dem lite längre. Ja får prova mig fram.

Bruses sadelskola kan jag av naturliga skäl rekommendera som läsning hur du ska göra enligt teorin. Ber att få påpeka vikten av lektion 9, att det är skillnad på teori och praktik.

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=437639

12