Quote from Guest on 25 August 2011, 22:23Tjena!
Jag har precis gjort slag i saken och skaffat mig en ordentlig cykel. Efter mycket läsning, bland annat på detta forumet, var det fortfarande ett svårt val.
Samtidigt köpte jag även ett lås godkänt av försäkringsbolagen. Dock har jag inte riktigt l
Tjena!
Jag har precis gjort slag i saken och skaffat mig en ordentlig cykel. Efter mycket läsning, bland annat på detta forumet, var det fortfarande ett svårt val.
Samtidigt köpte jag även ett lås godkänt av försäkringsbolagen. Dock har jag inte riktigt l
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 22:33Vad för lås? Kom det med ramfäste?
Vad för lås? Kom det med ramfäste?
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 22:34Jag hade rammonterat lås, typ -92 eller något, men slängde fästet och stoppade låset i väskan och har gjort så sedan dess.
Jag hade rammonterat lås, typ -92 eller något, men slängde fästet och stoppade låset i väskan och har gjort så sedan dess.
Quote from Rasmus Olsson on 25 August 2011, 22:34Jag har min i väskan, så slipper jag skruva fast nåt i ramen. Cyklar jag utan väska, stoppar jag ned den i skärpet bak på ryggen.
Jag har min i väskan, så slipper jag skruva fast nåt i ramen. Cyklar jag utan väska, stoppar jag ned den i skärpet bak på ryggen.
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 22:36Jag har satt min låshållare (för blocklås) på ramen i sadelstolpsröret (heter det så?) så att låset pekar framåt inuti den triangel som ramen bildar. Detta gör att det enda det kan bli ivägen för är den 2:a vattenflaska jag ibland har med mig på träningen
Jag har satt min låshållare (för blocklås) på ramen i sadelstolpsröret (heter det så?) så att låset pekar framåt inuti den triangel som ramen bildar. Detta gör att det enda det kan bli ivägen för är den 2:a vattenflaska jag ibland har med mig på träningen
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 22:36Ja, precis. Det är ett Abus Granit Futura:
http://www.cykloteket.se/ProductDetail.aspx?ArtikelNr=41206Man sätter fast det med "spännband" som dras åt med insektsnyckel.
Ja, precis. Det är ett Abus Granit Futura:
http://www.cykloteket.se/ProductDetail.aspx?ArtikelNr=41206
Man sätter fast det med "spännband" som dras åt med insektsnyckel.
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 22:37Jag har sånt flax att jag bara kör fram o tillbaka till jobbet. Så låset sitter kvar på jobbets cykelställ, hemma står cykeln i vardagsrummet
Jag har sånt flax att jag bara kör fram o tillbaka till jobbet. Så låset sitter kvar på jobbets cykelställ, hemma står cykeln i vardagsrummet
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 22:37Wow, imponerande med 4 svar inom bara ett par minuter. Tack för råden!
Wow, imponerande med 4 svar inom bara ett par minuter. Tack för råden!
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 22:38Sätt fast det vid jobb så slipper du köra med det.
Sätt fast det vid jobb så slipper du köra med det.
Quote from Rasmus Olsson on 25 August 2011, 22:38Insex heter det, med vägledning av dess form. (i all välmening).
Åh, säljer de fortfarande det låset+ Sånt köpte jag för 7 år sen. ja det som jag har i väskan.
Insex heter det, med vägledning av dess form. (i all välmening).
Åh, säljer de fortfarande det låset+ Sånt köpte jag för 7 år sen. ja det som jag har i väskan.