Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVarvet + Sthlm marathon
You need to log in to create posts and topics.

Jag tror att det fanns en liknande tråd i fjol, men då slapp jag delta i den.

Jag antar att det är fler än jag som har sprungit/ska springa både Gbg-varvet och Sthlm marathon. Hur resonerar ni andra? Tips och ideéer?

Jag tror att jag vill ha svar av ty

Jag kommer springa båda i år och Stockholm marathon blir mitt första marathon.
Jag kommer nog ta det lite lugnt på varvet och se det som ett sista långpass innan marathon och inte gå för fullt.
Så som det känns idag iallafall. Men å andra sidan vet man j

Jag ska delta i båda, för andra året i rad.

Det kommer att gå skitbra och det kommer att vara jättekul 😀

Det är långt mellan tävlingarna. Jag ser inga bekymmer med att gå för fullt i göteborg och sedan ändå kunna springa på toppen av sin förmåga i stockholm. Du är ju tränad för marathon, då är ju varvet en perfekt genomkörare 😀

Kalle men om man som jag då, inte är riktigt tränad för marathon ändå utan bara har som mål att ta mig runt. Då är det kanske dumt att gå för fullt i göteborg och inte hinna återhämta sig nog för att orka runt i stockholm sen.

En liten varning: om man springer en halvmara på 58:22 är det risk att man fem veckor senare bara klarar att springa en mara på 2:12.

Well, är du inte tränad för maran så är du ju inte tränad för maran... Hur maximerar man då sina chanser? Oavsett hinner man återhämta sig snabbt från ett så pass kort lopp som 21,1 km faktiskt är.

"Äsch, det är lugnt.", "Inga problem." 😉

Jag brukar springa båda och det känns som om urladdningen med försök till PB på Gbg-varvet gör underverk för att komma i form till Sthlm. Ett sista riktigt tufft träningspass och sen vila i två veckor (läs sprin

Det beror ju på. Många kan nog när tävlingsdjävulen kommer fram ta i så att de behöver mer än två veckor för att läka ihop.

Jag rekommenderar nog att ta det lite lugnt på GV om man är det minsta orolig för att inte hinna återhämta sig innan SthlmM. En ma

Det verkar inte som om det finns några generella problem med att springa både loppen i alla fall. 🙂

Jag är ju mest peppad på varvet och skulle förstås gärna springa fortare än i fjol. Maran är en födelsedagspresent och något som jag vill genomföra men