Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVarvståget till Göteborg?
You need to log in to create posts and topics.

Är det någon som ska åka varvståget söderifrån till Göteborg? Jag och en till som ska springa funderar på att åka det från Halmstad, verkar vara smidigt när man får nummerlappen på tåget + att man slipper ha någon bil med sig...

Så - någon som tänker åk

Tjenare! Jag åker också från Halmstad men tycker att varvtåget är lite väl dyrt. Jag har kollat sjs vanliga tåg och du kan komma undan mycket billigare i så fall.

Exempel på avgångar är: 7:20, 9:02, 9:20

Hoppas det löser sig

/Jesper

Okej, tyckte det lät smidigt med att få nummerlappen och så på tåget så slipper man hinna med det också, men kanske dyrt som du säger. Fick ju även pastasallad och massage stod det 🙂

Stod iofs att det kostade 300-500 kr från Malmö-Göteborg, så det bord

Gick in och kollade själv på sj och priserna har visst höjts nu så du kanske inte tjänar på att boka separat.

Varvtåget kostar i alla fall 350kr tur/retur enligt hemssidan. (Halmstad-Göteborg)

Hoppas det löser sig

Tack! Ja, 350 kr t o r är nog normalpris ungefär i vilket fall så det är helt lugnt. Du har inte åkt med det innan?

Någon annan som har åkt som kan säga vad som är speciellt med det? Bra och dåligt?

Jag har åkt det tidigare och är nöjd. Fördelen är att du slipper köa en timme för nummerlappen och sedan slussas genom folkhavet i sportmässan i ytterligare en halvtimme. Det är ingen optimal uppladdning inför halvmaror.

Om du har tidig startgrupp är nac

Tack för info Olof! Nja, det är ingen risk 🙂 Jag startar nog rätt sent och jag är inte snabb så det är ingen risk för min del haha. Men smart för de som är lite snabbare!

Blir nog så att vi tar tåget. Är just det med nummerlappen som låter bra, är så n

Halloj.

Åker med Varvståget från Lund. Tyckte också det verkade smidigt. Första planen var att åka upp fredag och ner söndag, dvs bo där uppe två nätter men det mesta var bokat och detta blir billigare. Verkar smidigt. Nummerlapp och allt. Dessutom en s

Kul, då ses vi. Vi borde kanske ordna en egen FB-vagn till nästa år. Förra året satt jag och pratade med två systrar från Bålsta. Det visade sig att vi hade cyklat i samma klunga runt Vättern året innan. Världen är liten.

vänligen