Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVattenryggsäck
You need to log in to create posts and topics.

12

Nu skulle jag behöva lite hjälp...

Efter att jag på riktigt började cykla XC-MTB ifjol och försökte uppdatera prylförrådet med cykeldetaljer så insåg jag efter några lopp att 75cl vätska inte är nog om turer går över 2 timmar, varken vid tävling eller tr

Satsa på att gå till en butik och testa där, se till att packa ryggsäcken lite och hoppa lite för att se om den sitter bra när du rör dig.

Annars är väl Camelbak, Osprey, Haglöfs populära märken, men jag rekommenderar starkt att testa.

Deacthlon har trail-ryggor för rena struntsummor. Bra att komma igång med så kan man köpa nåt dyrare sen

Först behöver du fundera på hur stor du vill ha. Vill du t.ex. kunna ta med fika på långturer?

En något större ryggsäck går ju att spänna in, t.ex. märker jag ingen skillnad i storlek mellan min gamla Camelbak Mule och nuvarande HAWG:en trots att det på

Inte så mkt fika med, men kanske nått litet att smaska på.

Snöade in på CamelBak så de såg så "snabba ut".

Någon som har erfarenhet av:
- Rouge
- Classic
- Lobo

Verkar som att jag kan ta med mig lite i alla men mest i Lobo.
Jag skall försöka hitta d

Osprey _Raptor är bra tycker jag. Kanske för stor för dig men ospreys lilla finess med magnetfäste för slangen är grymt bra Sen är den så lätt så även om den är stor så gör det inte så mycket.

Jag tycker de flesta väskor funkar rätt bra att köra cykel med har använt mig av allt från 2L CamelBak till 30 Liters-löparväskor. Men ska man även springa med väskan så kan det vara värt att tänka till. Kör numere med en 10-liters OMM, så får man även me

Lars, tänk på att om du ska tävla så får den inte rymma mer än 0.5l om jag inte missminner mig. Samt att du inte får ha någon aerofördel av den. I alla fall på LVG är det så. Om de nu inte ändrat på den regeln:-)

Vänligen

P.

Magnetfäste var något jag fastnade för, låter smidigt som tusan, har lagt till raptor 6 på min "prövalista".

Angående tävlingar så är det som sagt mtb och de jag ställde upp i så fanns det väldigt många vattenryggsäckar bland de startande, men jag har in

Lars, som sagt MTB är inte min kopp kaffe. Så ev. är det andra regler för dem. Men jag tror inte det. Det är UCI som kommit på denna briljanta regel om 0.5l och Aerofördelar.

Kan vara värt att kolla upp detta. Om man nu ska tävla. Julien Carron, Technica

12