Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVattentemperatur
You need to log in to create posts and topics.

Någon som har en susning om hur fort temperaturen i vattnet stiger nu när det blivit varmt ute? Någon som redan premiärsimmat?

Jag simmade den 1 maj i Växjösjön och vi hade 11.8C - is lag kvar i sjön till bara 4 veckor sedan.

Jag simmade igen den 4 maj och vatten temperatur var då 12.8C

simmade igen den 6 maj och vatten temp var i snitt 15.2C under ca 55min simning. lägst 14.1

Tack!! Det får bli premiär i morgon!

simmade igen igår i Växjö och ytan ca 60cm var 19.6 grader.

soligt och värmt idag så jag gissa på vatten temp upp mot 21 grader ikväll och över 20 grader resten av sommar.

Rapport från Ösbysjön, Danderyd, Stockholm: simmade i morse och jag hade med mig en badtermometer. Det var 16 grader vid ytan. Riktigt skön premiärsimning.

Vi har en sjö här i Umeå där isen låg tjock för bara två veckor sedan. Men sjön är grund och mörk så när väl isen gått kan uppvärmingen gå rätt fort, bara solen skiner. Och det är precis vad den gjort, nästan oavbrutet. De senaste dagarna har vi haft närm

Rolig för er, då kanske det bli en satsning på Vansbro eller OW SM i Göteborg

Facit blev 3 pass ute veckan som gick 🙂 känns inte helt lockande att gå in i simhallen på kvällens gruppträning!

Ryan: Planen är att komma ner till Öppet vatten-SM i Göteborg i augusti med ett helt gäng ungdomar från Umeå! Det är jättekul att se hur de tar till sig öppet vatten och de är jätteduktiga. Jag kanske har en säsong kvar, om ens det, innan de slår mig 😀