Quote from Guest on 31 March 2011, 11:14..Japp,fick några flaskor vax till att smörja cykelkedjan. Jag använde olja innehållande teflon hittills.
Efter kedja och kassettbyte vaxade kedjan och sen körde jag två pass.
Superduper nöjd för det känns allt sååå mycket tystare och växlingarna smidig
..Japp,fick några flaskor vax till att smörja cykelkedjan. Jag använde olja innehållande teflon hittills.
Efter kedja och kassettbyte vaxade kedjan och sen körde jag två pass.
Superduper nöjd för det känns allt sååå mycket tystare och växlingarna smidig
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 11:24varför vaxade du in en ny kedja ?
En ny kedja är ju infettad från fabrik.
Det håller minst 100 mil i fint väder...( betydligt mindre i regn och rusk)Den fiiiina känslan kom nog från den nya kedjan och kassetten 🙂
varför vaxade du in en ny kedja ?
En ny kedja är ju infettad från fabrik.
Det håller minst 100 mil i fint väder...( betydligt mindre i regn och rusk)
Den fiiiina känslan kom nog från den nya kedjan och kassetten 🙂
Quote from Rasmus Olsson on 31 March 2011, 13:17När var hur ska vax användas? har inte förstått grejen riktigt?
Sak det på direkt efter tvätt, före oljan? Eller efter oljan? Eller istället för?
När var hur ska vax användas? har inte förstått grejen riktigt?
Sak det på direkt efter tvätt, före oljan? Eller efter oljan? Eller istället för?
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 13:39Som jag minns från mina mc-dagar var det istället för, nyttan var att det inte stänkte lika mycket skit överallt.
Som jag minns från mina mc-dagar var det istället för, nyttan var att det inte stänkte lika mycket skit överallt.
Quote from Berit Bengtson on 31 March 2011, 13:39Vax skall användas på en olje, och fett, fri kedja istf ngn annan smörja.
Vax skall användas på en olje, och fett, fri kedja istf ngn annan smörja.
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 14:18Nisse- har dåliga erfarenheter av det du skriver.
Jesper - ja, jag konstaterade efter träningen att min cykel och hjul var inte nerkletad med oljig,svart gegga.
Håkan C- jag tvättade kedjan noga innan jag påförde vaxet
en sak till är det att man slipp
Nisse- har dåliga erfarenheter av det du skriver.
Jesper - ja, jag konstaterade efter träningen att min cykel och hjul var inte nerkletad med oljig,svart gegga.
Håkan C- jag tvättade kedjan noga innan jag påförde vaxet
en sak till är det att man slipp
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 16:14Gå tillbaks till butiken där du köpte vaxet och leta bland flaskorna om du kan hitta en utan påklistrade lappar.
Eller googla på produktnamnet, säkert finns lite info.
Gå tillbaks till butiken där du köpte vaxet och leta bland flaskorna om du kan hitta en utan påklistrade lappar.
Eller googla på produktnamnet, säkert finns lite info.
Quote from Rasmus Olsson on 31 March 2011, 16:20Så om jag haft på liiiite olja, ska jag inte ha på vax?
Så om jag haft på liiiite olja, ska jag inte ha på vax?
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 17:19Har ALDRIG kunnat tänka mig en tatuering fram till nu!
Koolt med en cykelkedja runt höger vad (t+)
Har ALDRIG kunnat tänka mig en tatuering fram till nu!
Koolt med en cykelkedja runt höger vad (t+)
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 17:37Blästring borde fungera
BILD:http://www.piteamontage.se/media/s_bat_arb2.jpg
Blästring borde fungera
BILD:http://www.piteamontage.se/media/s_bat_arb2.jpg