Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 17:39Håkan, du som är en språkvårdsnisse, ... Olje- och fettfri kedja heter det väl?
Håkan, du som är en språkvårdsnisse, ... Olje- och fettfri kedja heter det väl?
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 19:05Fattar fortfarande inte varför du kletar på vax på en ny kedja ...???
Vilka är dina dåliga erfarenheter ???
Fattar fortfarande inte varför du kletar på vax på en ny kedja ...???
Vilka är dina dåliga erfarenheter ???
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 19:07Vaxet "kapslar" in fettet som då inte suger åt sig damm. Renare kedja.
Vaxet "kapslar" in fettet som då inte suger åt sig damm. Renare kedja.
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 19:35Nisse- jag litade på den lokala cykelhandlarens (Spanien) kompetens och lyssnade på honom och jag gjorde så som du skriver oljade inte kedjan. Efter två dagar började kedjan gnissla, Han skämdes när jag gick tillbaka och bad honom att lyssna på kedjan.
V
Nisse- jag litade på den lokala cykelhandlarens (Spanien) kompetens och lyssnade på honom och jag gjorde så som du skriver oljade inte kedjan. Efter två dagar började kedjan gnissla, Han skämdes när jag gick tillbaka och bad honom att lyssna på kedjan.
V
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 19:36David- jag tänkte på det där med blästring,har du testat metoden?:-)
David- jag tänkte på det där med blästring,har du testat metoden?:-)
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 21:25cykelhandlare rekommenderar ofta det de har mest av på hyllan.
För min del låter jag kedjan puttra på spisen i smält paraffin. Låter den svalna och torka sedan av den. Hej o håj 100 mil lätt som en plätt.
cykelhandlare rekommenderar ofta det de har mest av på hyllan.
För min del låter jag kedjan puttra på spisen i smält paraffin. Låter den svalna och torka sedan av den. Hej o håj 100 mil lätt som en plätt.
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 21:26Värm kedjan med blåslampa och gegga på konsistensfett, kryper in fint i kedjan och stelnar där inne när det svalnar, fungerade bra på min treväxlade mustang, håller ett bra tag även om den står ute i cykelstället när det regnar.
Värm kedjan med blåslampa och gegga på konsistensfett, kryper in fint i kedjan och stelnar där inne när det svalnar, fungerade bra på min treväxlade mustang, håller ett bra tag även om den står ute i cykelstället när det regnar.
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 21:30Blåslampa fungerar bra på en kompositram.
Blåslampa fungerar bra på en kompositram.
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 23:53Tommy, menar du verkligen att paraffinet stannar kvar? Paraffin har så låg smältpunkt att paraffinljus mjuknar totalt om de står i ett solbelyst fönster.
En solig dag med mycket cykling borde det nästan smälta bort, eller åtminstone mjukna och glida bort
Tommy, menar du verkligen att paraffinet stannar kvar? Paraffin har så låg smältpunkt att paraffinljus mjuknar totalt om de står i ett solbelyst fönster.
En solig dag med mycket cykling borde det nästan smälta bort, eller åtminstone mjukna och glida bort
Quote from Funbeat user on 1 April 2011, 08:30Tommy; kokar du i paraffinolja ?
Tommy; kokar du i paraffinolja ?