Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVekt-trening for sykkelben.
You need to log in to create posts and topics.

Hvordan trener dere med vekter på benene .

Noen som har gode /dårlige erfaringer.

Vilke kilo /mengde/ reptisjoner /ganger i uken snakker vi om.

Hva med proteintilskudd til denne treningen.

Huvudövningen är nog benböj med stång på gymmet cirkus en gång per vecka. 4x8 eller 3x10 med ganska tung belastning. Men inte tyngre än att det går att gå djuuuupt.

Kan inte säga om det funkar dock, för jag har aldrig tränat cykel utan att samtidigt kör

Jag funderar på att köra något liknande denna under vintern.

12 week strength program for cyclists

Några åsikter?

Jag skulle byta ut bänkpress mot hantelpress och komplettera hela härligheten med en del renodlad bålstyrka också. Baksida axlar, typ stångrodd/hantelrodd eller nåt annat bra för rotatorkuffarna brukar de flesta ha god nytta av också (mer nytta än att kun

Sjennerell styrketrening på hele kroppen , og spesielt på rygg å mage er sikkert bra.

Hva med maxlyft som knebøy : find din max * 90%. Lyft:4*4 med 3min. pause mellom hver serie. En gang i uken . Har blitt anbefalt dette.

Squat, Chinups,Dead l

Jag tycker att övningen benpress känns mer lik cykelrörelsen jämfört med benböj. Speciellt om man går ner djupt så tar benböj väldigt mycket på baksida lår och rumpan. I benpressen kan jag maximera belastningen på framsida lår, vilket jag gissar är den pr

Desverre har jeg ikke en Ben-press maskin til rådighet. Men jeg har en vektstång som jeg kan laste opp, så den ikke er til å flytte på.

Julklappliste: 1. benpressmaskin.
2. Fortius Multiplayer interaktiv sykkelrulle

Kör du tunga knäböj så får du automatiskt mycket bra bålträning på köpet som du missar med benpress.

Jag håller med Robert, men skulle kanske välja att köra tyngre och färre reps för att inte lägga på sig "onödig" massa.

NPNG:

Squat - knebøy
Chinups - Hangups
Dead lift - Markløft

🙂

lägga på sig "onödig" massa.
Det har jeg ikke behov for, da jeg ikke akurat er en "fjelget" .

Men for å kompensere for det så trenger jeg mer "rå" styrke i benene.
Jeg går for max *90% :4*4

Håper ikke det går som han her:

BILD:http://media.aftenposten