Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 07:53Hur lång e du, Per?
Hur lång e du, Per?
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 19:51Jag är 181 cm.
Hur mycket klossarna bygger har inverkan på sadelhöjd och hur långt ner du kommer men det kanske är fel att påstå , som jag gjorde, att man kan jämställa det med en storlek större vevparti.
Måste tillägga att jag testat vid flera tillfälle
Jag är 181 cm.
Hur mycket klossarna bygger har inverkan på sadelhöjd och hur långt ner du kommer men det kanske är fel att påstå , som jag gjorde, att man kan jämställa det med en storlek större vevparti.
Måste tillägga att jag testat vid flera tillfälle
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 19:54När du utnyttjar mest effekt så trycker du mellan kl 13-17 och där har klosshöjden extremt liten betydelse.
När du utnyttjar mest effekt så trycker du mellan kl 13-17 och där har klosshöjden extremt liten betydelse.
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 19:56I så fall är det troligen endast vevarmarnas längd som har betydelse.
I så fall är det troligen endast vevarmarnas längd som har betydelse.
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 20:03Dels beror det på var du cyklar och dels på hur bra trampteknik du har.
Sedan går det alltid att träna sig till en bättre förmåga att kunna växla mellan olika vevarmslängder o cykelpositioner.
Dels beror det på var du cyklar och dels på hur bra trampteknik du har.
Sedan går det alltid att träna sig till en bättre förmåga att kunna växla mellan olika vevarmslängder o cykelpositioner.
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 20:29För mig så är vevpartiet ihop med ramen den komponent på cykeln som påverkar min cykling mest.
För mig så är vevpartiet ihop med ramen den komponent på cykeln som påverkar min cykling mest.
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 21:30Haralla vevpartier samma bredd (eller vad det nu heter)? En del motionscyklar är ju irriternade på så sätt att pedalerna sitter väldigt långt från varandra i sidled, men jag vet inte om det finns nån standard?
Haralla vevpartier samma bredd (eller vad det nu heter)? En del motionscyklar är ju irriternade på så sätt att pedalerna sitter väldigt långt från varandra i sidled, men jag vet inte om det finns nån standard?
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 22:51Vevlager á la Shimano går i alla fall att få med diverse olika längder på axeln.
Vevlager á la Shimano går i alla fall att få med diverse olika längder på axeln.
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 10:31Jag märker ingen skillnad på 2.5 mm. Jag tvivlar på att jag skulle märka 10 mm heller. Vevarmslängd är en av alla dessa saker som innehåller mer placebo än vetenskap...
Jag märker ingen skillnad på 2.5 mm. Jag tvivlar på att jag skulle märka 10 mm heller. Vevarmslängd är en av alla dessa saker som innehåller mer placebo än vetenskap...
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 10:38Har du lätt för att hålla hög kadens under lång tid använd korta vevar.
Gillar du däremot en lägre kadens använd längre vevar. Alltså mycket beror på lång du är. Långa ben betyder ofta att det känns behagligare med en lägre kadens.
Har du lätt för att hålla hög kadens under lång tid använd korta vevar.
Gillar du däremot en lägre kadens använd längre vevar. Alltså mycket beror på lång du är. Långa ben betyder ofta att det känns behagligare med en lägre kadens.