Quote from Guest on 7 September 2010, 12:01Kanske en hur långt är ett snörefråga,men hur ofta behöver man byta vevlagret på en landsvägscykel.Min cykel är en spezialised roubaix,ca 1000 mil på den nu,enligt min lokala mek så håller ett lager ca 300 mil oavsett prisklass på lagret.??inget glapp som
Kanske en hur långt är ett snörefråga,men hur ofta behöver man byta vevlagret på en landsvägscykel.Min cykel är en spezialised roubaix,ca 1000 mil på den nu,enligt min lokala mek så håller ett lager ca 300 mil oavsett prisklass på lagret.??inget glapp som
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 12:11Jeg tror nok din mekanikker har glemt en 0. Iallefal sykler over 10.000.- kr.
Jeg tror nok din mekanikker har glemt en 0. Iallefal sykler over 10.000.- kr.
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 12:16så 3000 mil då?gav 15000 för cykeln för 2 år sedan..ska försöka forska lite på nätet vad det är för lager på den,
så 3000 mil då?gav 15000 för cykeln för 2 år sedan..ska försöka forska lite på nätet vad det är för lager på den,
Quote from Rasmus Olsson on 7 September 2010, 12:49Rullar det trögt? Knakar det när du trampar? Om ja, byt.
Rullar det trögt? Knakar det när du trampar? Om ja, byt.
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 13:46inget knak,möjligtvis lite trögt svårt att avgöra får jämföra med kompisens cykel,inte så många mil på den,så det är väl som nytt hans lager:)
inget knak,möjligtvis lite trögt svårt att avgöra får jämföra med kompisens cykel,inte så många mil på den,så det är väl som nytt hans lager:)
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 13:49Vad är det för lager?
Vad är det för lager?
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 13:55Lossa kedjan och snurra på pedalerna. Ska gå friktionsfritt annars är det fel.
Lossa kedjan och snurra på pedalerna. Ska gå friktionsfritt annars är det fel.
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 13:57Det börjar väl bli inkört efter 300 mil och håller antagligen 3000 mil.
Det samma gäller hjulen de rulllar bara bättre och bättre ju mer använda de blir 🙂
Värst är om man inte använder lagerna och de börjar rosta (t-)
Det börjar väl bli inkört efter 300 mil och håller antagligen 3000 mil.
Det samma gäller hjulen de rulllar bara bättre och bättre ju mer använda de blir 🙂
Värst är om man inte använder lagerna och de börjar rosta (t-)
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 14:22vet ej vad det är för lager,kan man se det utan att plocka isär?ska tydligen vara(helkappslat)enligt handlaren jag köpte cykeln av.Den kille jag hade cykeln inne hos senast nu visade mej ett (helkapslat)var i princip bara ett plastlock tydligen,där det lä
vet ej vad det är för lager,kan man se det utan att plocka isär?ska tydligen vara(helkappslat)enligt handlaren jag köpte cykeln av.Den kille jag hade cykeln inne hos senast nu visade mej ett (helkapslat)var i princip bara ett plastlock tydligen,där det lä
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 14:24Du har inte ens förklarat vad du har för utrustning på cykeln så det är svårt att gissa sig till vad som kan vara en svag punkt.
Du har inte ens förklarat vad du har för utrustning på cykeln så det är svårt att gissa sig till vad som kan vara en svag punkt.