Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVFF från Tyskland
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Är det någon som beställt vff från tyskland? Jag gjorde det nyssen, men det va väldigt märkligt för man fick ett IBAN/swift nr som man skulle ange som en kontobetalning istället för att bara ange sitt Visa-kort nummer. Känns inte allls lika bra!

Har ofta beställt från Tyskland, men det beror mest på att jag bor i Tyskland.

Utan att veta varifrån du tänkt beställa och hur seriösa dom är så tror jag att det ligger till så att i Tyskland är det vanligt att när man beställer anger man sitt bankkonto

Jag har beställt mycket smågrejer från privatpersoner i Tyskland och betalat med vanlig banköverföring. SWIFT identifierar en bank och IBAN identifierar ett konto så det är som en helt vanligt transaktion från ett bankkonto till ett annat.

Jag har aldrig

Jag har beställt löpartights från Tyskland och det var samma sak för mig IBAN/Swift alltså. Jag fick mina grejer utan problem.

Japp, i tyskland betalar man ofta via Bankeinzug. Fullt normalt alltså. Dock har jag hittills bara sett att det går om man har en tysk bank, men det är ju bra att de vidareutvecklar sig!

Om du lägger en länk till sidan kan jag kolla lite på den, min tysk

Hej!
Här är sidan, vore jättebussigt 🙂
http://www.vibram-fivefingers.de/

Nu kanske det blir lite mycket text, men när jag tryckte på "Bezahlen" fick jag följande mejl. Jag tror jag gjorde överföringen till rätt bankkonto...

> Sehr geehrte Frau Axelsson

Det var ju några år sedan som man införde att en överföring inom EU inte fick kosta mer än en överföring inom landet. Det gäller även i Tyskland. Din bank kan hjälpa dig med överföringen, den kostar kanske runt 20 kr. Man har inget skydd på samma sätt som

Om du angav "Verwendungszweck" på något lämpligt ställe (meddelande till mottagare kanske? Jag förstår mig fortfarande inte på svenska banksystemet 😉 ) så ser jag egentligen inga problem. Som sagt så är det vanligt att man överför pengarna i Tyskland.

(

jag bor i tyskland och bodde i många år i sverige. det du fick ser helt OK ut. jag betalde många gånger ifrån svenska SEB till olika tyska konto med BIC och IBAN. det gick bra för mig.

jag hadde missat att det fanns en egen VFF.de websida. tack för att d