Quote from Funbeat user on 13 June 2009, 23:12Nu har ju jag inte varit med ett tag, men jag svarar ändå.
Måste och måste, allt handlar väl om vad man har för mål med Vasaloppet, vad man har för grundförutsättningar osv. För det första krävs det nog lite skidteknik. Har man redan den och mest satsar
Nu har ju jag inte varit med ett tag, men jag svarar ändå.
Måste och måste, allt handlar väl om vad man har för mål med Vasaloppet, vad man har för grundförutsättningar osv. För det första krävs det nog lite skidteknik. Har man redan den och mest satsar
Quote from Funbeat user on 14 June 2009, 16:16Låter ju härligt, jag är bara rädd för balansen, att trilla och skada mig liksom, men det gäller väl att våga och öva på plana cykelvägar och liknande tills man får feeling! Skall ge detta ett seriöst försök, så då blir det rullskidor också, det verkar va
Låter ju härligt, jag är bara rädd för balansen, att trilla och skada mig liksom, men det gäller väl att våga och öva på plana cykelvägar och liknande tills man får feeling! Skall ge detta ett seriöst försök, så då blir det rullskidor också, det verkar va
Quote from Funbeat user on 3 July 2009, 22:21Hej alla ni som oroar er för att ni inte har möjlighet till rullskidor och stakträning. LUUUGN bara lugn, ingen fara Iggel-Piggel (ja, jag har småbarn) 😀
Som jag ser det är _bra vallade skidor_ tveklöst PRIO ETT - men det gäller ju främst tävlingsdagen!
Hej alla ni som oroar er för att ni inte har möjlighet till rullskidor och stakträning. LUUUGN bara lugn, ingen fara Iggel-Piggel (ja, jag har småbarn) 😀
Som jag ser det är _bra vallade skidor_ tveklöst PRIO ETT - men det gäller ju främst tävlingsdagen!
Quote from Funbeat user on 18 July 2009, 18:02Hej alla,
nu när jag ägnat en bra stund åt att läsa runt på forum, börja gymträna mer vasaloppsinriktat och även fått snart en vecka på rullskidor så känns allt lugnare. Många bra råd här! Jag kör den där gummibandsgrejjen på gymmet, känns som skitbra uth
Hej alla,
nu när jag ägnat en bra stund åt att läsa runt på forum, börja gymträna mer vasaloppsinriktat och även fått snart en vecka på rullskidor så känns allt lugnare. Många bra råd här! Jag kör den där gummibandsgrejjen på gymmet, känns som skitbra uth
Quote from Funbeat user on 19 July 2009, 13:10Mikaela: Om du bara fortsätter med din träning du påbörjat så kommer du GARANTERAT att fixa loppet, inga problem. Särskilt nu när du kör med rullskidor oxå.
Vallan och föret är väl det största orosmolnet. Jag tog kostnaden på 500:- och lämnade in skidorn
Mikaela: Om du bara fortsätter med din träning du påbörjat så kommer du GARANTERAT att fixa loppet, inga problem. Särskilt nu när du kör med rullskidor oxå.
Vallan och föret är väl det största orosmolnet. Jag tog kostnaden på 500:- och lämnade in skidorn
Quote from Funbeat user on 19 July 2009, 16:07Taack Christer, fan vilken pepp! De flesta i min omgivning tror att jag är helt chanslös, att jag skall vara glad om jag klarar en eller två mil, eftersom jag inte har åkt längd, men jag kommer vara så förberedd som jag kan iaf, och jag känner att jag har
Taack Christer, fan vilken pepp! De flesta i min omgivning tror att jag är helt chanslös, att jag skall vara glad om jag klarar en eller två mil, eftersom jag inte har åkt längd, men jag kommer vara så förberedd som jag kan iaf, och jag känner att jag har
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 13:40Här är en till med 40årskris...
Jag cyklade aktivt tills för 15 år sedan och nu har kroppen snart helt förtvinat. Benen har jag kanske kvar lite grundträning i eftersom jag tagit ut cykeln några enstaka gånger under åren. Överkroppen kan däremot mest lik
Här är en till med 40årskris...
Jag cyklade aktivt tills för 15 år sedan och nu har kroppen snart helt förtvinat. Benen har jag kanske kvar lite grundträning i eftersom jag tagit ut cykeln några enstaka gånger under åren. Överkroppen kan däremot mest lik
Quote from Funbeat user on 24 August 2009, 22:28Nan som vet om det finns en sida för skidträning liknande www.marathon.se för löpning.
Behöver ett bra träningsupplagg och tränings tips för Vasan 2010.Tacksam för all hjälp!
Nan som vet om det finns en sida för skidträning liknande http://www.marathon.se för löpning.
Behöver ett bra träningsupplagg och tränings tips för Vasan 2010.
Tacksam för all hjälp!
Quote from Funbeat user on 10 February 2010, 10:34Hej!
Jag är på jakt efter en startplats till Vasaloppet. Är det någon som fått "kalla fötter" hör av er till mig 0708-173440 eller mail: tovedals@gmail.com
Hej!
Jag är på jakt efter en startplats till Vasaloppet. Är det någon som fått "kalla fötter" hör av er till mig 0708-173440 eller mail: tovedals@gmail.com
Quote from Funbeat user on 28 February 2010, 09:21Nu är det bara en vecka kvar till Vasaloppsdebuten!
Vilken osannolik tur vi debutanter har haft, som valde ett år med snö i hela landet 🙂 Enligt väderprognosen på Vasaloppets hemsida slipper vi dessutom både nysnö och bitande kyla under loppet.Jag h
Nu är det bara en vecka kvar till Vasaloppsdebuten!
Vilken osannolik tur vi debutanter har haft, som valde ett år med snö i hela landet 🙂 Enligt väderprognosen på Vasaloppets hemsida slipper vi dessutom både nysnö och bitande kyla under loppet.
Jag h