Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 22:49Intressant idé med mindre/ingen toe-in för långa klossar. Jag gillar resonemanget och skall testa (t+)
Intressant idé med mindre/ingen toe-in för långa klossar. Jag gillar resonemanget och skall testa (t+)
Quote from Bertil Nolheim on 26 May 2009, 22:51Det funkar. Jag tror att det beror på att trycket blir mindre när klossen är längre så den kan inte "hugga".
Det funkar. Jag tror att det beror på att trycket blir mindre när klossen är längre så den kan inte "hugga".
Quote from Fredrik Olsson on 26 May 2009, 23:02För den bekväme finns t.o.m. ett speciellt verktyg för justering av toe-in:
http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/racer_cross/verkstad_reservdelar-2/verktyg-2/komponentrelaterat-2/broms-8/tacx-bromsjusteringsverktyg.html
(t+)
För den bekväme finns t.o.m. ett speciellt verktyg för justering av toe-in:
http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/racer_cross/verkstad_reservdelar-2/verktyg-2/komponentrelaterat-2/broms-8/tacx-bromsjusteringsverktyg.html
(t+)
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 23:16Och vill man spara 145 kr så tar man bara ett buntband och sätter mellan fälgen och bromsklossen.
Och vill man spara 145 kr så tar man bara ett buntband och sätter mellan fälgen och bromsklossen.
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 23:33Visakortet mellan fälg och broms brukar ge rätt mått
Visakortet mellan fälg och broms brukar ge rätt mått
Quote from Funbeat user on 30 May 2009, 18:14Nu har vibrationerna försvunnit! Jag följde det goda rådet med att ansätta lite toe-in på frambromsen. Ca en mm per klots. Bromsen blir lite mjukare/svampigare, men har fortfarande full bromsverkan med god marginal. Jag upptäckte en sak till som jag misst
Nu har vibrationerna försvunnit! Jag följde det goda rådet med att ansätta lite toe-in på frambromsen. Ca en mm per klots. Bromsen blir lite mjukare/svampigare, men har fortfarande full bromsverkan med god marginal. Jag upptäckte en sak till som jag misst
Quote from Bertil Nolheim on 30 May 2009, 18:29Så bra att det löste sig.
Så bra att det löste sig.