Quote from Guest on 20 March 2009, 13:33Hej,
Jag som ännu inte simtränat utomhus undrar vid vilken vattentemp ni brukar hoppa i - med våtdräkt såklart 🙂
Hej,
Jag som ännu inte simtränat utomhus undrar vid vilken vattentemp ni brukar hoppa i - med våtdräkt såklart 🙂
Quote from Funbeat user on 20 March 2009, 13:43Gärna över 16-17...
Gärna över 16-17...
Quote from Funbeat user on 20 March 2009, 13:51Jag föredrar uppvärmda 50-metersbassänger i första hand. Om jag minns rätt så är 17 grader ungefär gränsen för öronproppar. Utan öronproppar i kallt vatten så är risken stor för yrsel och kräkningar. Jag gillar inte öronproppar.
Jag föredrar uppvärmda 50-metersbassänger i första hand. Om jag minns rätt så är 17 grader ungefär gränsen för öronproppar. Utan öronproppar i kallt vatten så är risken stor för yrsel och kräkningar. Jag gillar inte öronproppar.
Quote from Funbeat user on 22 March 2009, 18:32I våran klubb byter vi duathlon träningarna till triathlon träningar när vattnet är över 15 C tror jag. Det dock jävulskt kallt!
I våran klubb byter vi duathlon träningarna till triathlon träningar när vattnet är över 15 C tror jag. Det dock jävulskt kallt!
Quote from Funbeat user on 24 March 2009, 21:40Jag har inte haft termometer med mig när jag varit ute, så jag vet inte hur kallt det varit som kallast. Men även när det varit som allra kallast så upplever jag att våtdräkten (tillsammans med det fysiska arbetet) värmer otroligt bra.
Det är förstås ka
Jag har inte haft termometer med mig när jag varit ute, så jag vet inte hur kallt det varit som kallast. Men även när det varit som allra kallast så upplever jag att våtdräkten (tillsammans med det fysiska arbetet) värmer otroligt bra.
Det är förstås ka
Quote from Funbeat user on 19 April 2009, 20:3415C eller slutit av maj oavsett temp.
15C eller slutit av maj oavsett temp.
Quote from Funbeat user on 20 April 2009, 18:41Ca +9, +10 bara några minuter.
Ca +9, +10 bara några minuter.
Quote from Funbeat user on 21 April 2009, 15:54Det kan inte räknas som simning, det kallas tortyr 😉
Det kan inte räknas som simning, det kallas tortyr 😉
Quote from Funbeat user on 21 April 2009, 21:09Ju men det blir ju varmare i vattnet , sakta men säckert
Nu när jag har köpt våtdräkten så hoppas jag på att kunna även simma när det så här kallt.
Ju men det blir ju varmare i vattnet , sakta men säckert
Nu när jag har köpt våtdräkten så hoppas jag på att kunna även simma när det så här kallt.
Quote from Funbeat user on 24 April 2009, 20:02Körde en kilometer i min havsvik här hemma idag, med solsken och våtdräkt funkade det anständigt tyckte jag. Men en badmössa hade inte suttit fel.
Körde en kilometer i min havsvik här hemma idag, med solsken och våtdräkt funkade det anständigt tyckte jag. Men en badmössa hade inte suttit fel.