Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

jag och en kompis simmade ca 2km ut i växjösjön imorse. jag tag med mig en bad termometer och vatten var mellan 13-14C.

En relevant fråga här är ju: Hur får man reda på aktuell temperatur i de lokala vattensamlingarna innan tex. Gp börjat med bad-kollen ngn gng i slutet på juni?

Eller mer specifikt: Hur varm är Delsjön nuförtiden?

/Erik (som förhoppningsvis får sin våtdr

simmade igen ute på söndag vid kl 10 och då var vatten temp ca 15C. men nu har vi haft regn och kallt väder, är lite osäkert om det gå att simma nästa helgen!

Premiär i Mälaren i går! En halvtimma i 13,5 grader, friskt! När man väl får kontroll på hyperventileringen så går det bra.

Vi var några som begick premiär (kan man säga så?) i Nydalasjön här i Umeå idag, men huuu vad kallt det var. Vi hade ingen termometer, men vi gissade på max 14 grader, inte mer i alla fall. Det gjorde riktigt ont och tog lång tid innan händer och fötter v

Adrian: Min dotter och hennes kompis premiärbadade i Nydalasjön den 4 maj. De är inte kloka. Själv väntar jag nog tills det blir minst 30 eller så. (H)

Ingmari: Ja, i så fall var dom nog inte kloka, antar att dom inte har våtdräkter heller... 🙂

Jag simmade i Nydalasjön idag igen nu på eftermiddagen när solen kom fram, det var fortfarande kallt, men inte lika hemskt. Jag hade faktiskt med mig en termome

Simmade på midsommardagen i Österdalälven vid Gagnefkyrkby eller närmare bestämt i Österfors,nytt temp rekord endast 9 grader,det gamla rekordet för mig låg på 12 grader.Det blev ingen längre sträcka beroende på att det var så fruktansvärt strömt.Med badm

12