Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonVikt eller max aero?
You need to log in to create posts and topics.

Är nybliven triathlet som 2013 kommer sikta på olympisk distans. Är löpare och cyklat har jag gjort i spinningsalen i 1 år.

Så:

1: Högprofil typ 60 fram 80-88 bak

2: 35-40 lättviktare runt om

Vad skulle jag tjäna mest på tros?

Är drafting tillåtet på dom tävlingarna du tänkt delta i?

Tycker du ska sattsa på hjulen.

Förstår vart du vill komma Lars men det vet jag inte.... När är det drafting och när inte?? Vilka distanser?? Tycker det verkar invecklat....

Kommer köra mindre tävlingar för att få rutin och ev. SM för att få inspiration. Om man säger så här då: Vad är

@Tobias

Det är hjulen jag menar, ursäkta om jag var otydlig.

Du var inte otydlig bara jag som skriver innan jag tänker:)Alternativ 1 tycker jag..

Mata på i aeroställning alltså med feta aerohjul? Eller lightweight baby?

Tror att du skulle tjäna absolut mest på att lära dig att simma 🙂

Det är ju inte direkt de billigaste hjultyperna du tittar på. Och om jag ska vara helt ärlig tror jag inte att det initialt gör någon jätteskillnad om din cykling hittills består av 1 år

Simma...?? 😉

Jag hör vad ni säger, när det blir aktuellt känns det ju helt klart rätt att hitta en bra balans mellan vikt och aero tillsammans med ett grymt däck.

Jag skulle satsa på en 60/80 kombo. den är väldigt bra i de flesta situationerna. Men jag skulle hålla mig borta från dom "gamla" generationens aero hjul. och lägga något tusenlapp extra på dom nya med bredare profil. typ http://www.flocycling.com , ZIPP Firecre