Quote from Guest on 24 September 2008, 09:33Från tidningen Cykla, Nr. 4 2008, sidan 56. Ny startplats i hamnen:
"OBS! En nyhet är att starttiden inte kommer att registreras när cyklisten rullar över "mattan", utan enligt den starttid som finns registrerad på startnumret i systemet. Denna ändring g
Från tidningen Cykla, Nr. 4 2008, sidan 56. Ny startplats i hamnen:
"OBS! En nyhet är att starttiden inte kommer att registreras när cyklisten rullar över "mattan", utan enligt den starttid som finns registrerad på startnumret i systemet. Denna ändring g
Quote from Funbeat user on 24 September 2008, 09:43Har det någon betydelse? Du kan själv ta tiden med de flesta cykeldatorer som finns på marknaden.
Har det någon betydelse? Du kan själv ta tiden med de flesta cykeldatorer som finns på marknaden.
Quote from Funbeat user on 24 September 2008, 09:52Visst kan man det, men många tycker att det är kul att kunna jämföra sin prestation med andras (och också med sig själv år från år).
Om det då finns många som får en tid på säg 4 timmar blir den jämförelsen ointressant.Om någon startar tidigare än sin p
Visst kan man det, men många tycker att det är kul att kunna jämföra sin prestation med andras (och också med sig själv år från år).
Om det då finns många som får en tid på säg 4 timmar blir den jämförelsen ointressant.
Om någon startar tidigare än sin p
Quote from Funbeat user on 24 September 2008, 10:03Prestationen kan bara jämföras med samma förutsättningar, samma startfält och yttre förutsättningar.
Prestationen kan bara jämföras med samma förutsättningar, samma startfält och yttre förutsättningar.
Quote from Funbeat user on 24 September 2008, 10:03Ska nog cykla runt vättern den 15jun mkt färre cyklister på starten då +gratis
Ska nog cykla runt vättern den 15jun mkt färre cyklister på starten då +gratis
Quote from Funbeat user on 24 September 2008, 10:06Jag tror till och med att du får en trevligare tur.
Du kan säkert hitta några lekkammrater att köra tillsammans med.
Jag tror till och med att du får en trevligare tur.
Du kan säkert hitta några lekkammrater att köra tillsammans med.
Quote from Funbeat user on 24 September 2008, 10:12+ att jag hinner köpa en billig cykel av ngn som aldrig mer ska cykla vr
+ att jag hinner köpa en billig cykel av ngn som aldrig mer ska cykla vr
Quote from Bertil Nolheim on 24 September 2008, 10:20Innebär det att de tar bort "mattorna" längs vägen också? Verkar konstigt annars.
Vad vill de? Komma ifrån tävlingsmomentet?
Det innebär ju onekligen en del risker men frågan är hur stort intresset blir att köra VR utan tidtagning.
Innebär det att de tar bort "mattorna" längs vägen också? Verkar konstigt annars.
Vad vill de? Komma ifrån tävlingsmomentet?
Det innebär ju onekligen en del risker men frågan är hur stort intresset blir att köra VR utan tidtagning.
Quote from Funbeat user on 24 September 2008, 10:23Först får man inte längre sälja sin plats och nu klockas man inte korrekt. Det känns som att den dryga tusenlappen minskar rejält i värde.
Och förklaringarna till bägge ändringarna känns mer än lovligt krystade...
Först får man inte längre sälja sin plats och nu klockas man inte korrekt. Det känns som att den dryga tusenlappen minskar rejält i värde.
Och förklaringarna till bägge ändringarna känns mer än lovligt krystade...
Quote from Funbeat user on 24 September 2008, 10:28Cykla med mig den 15:e kostar gratis!
Cykla med mig den 15:e kostar gratis!