Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningViktuppgång av simning
You need to log in to create posts and topics.

12

Normalt så är väl en viktnedgång som de flesta önskar och ofta huvudanledningen till att man börjar motionera.

Jag själv har dock upplevt att jag under senare tid har gått upp i vikt.

Tidigare hade jag ett BMI på ca 22 (175 cm/68 kg), men på sista halvå

1-2kg muskler kan du antagligen gömma utspritt i "core" och armar/axlar utan att det syns.

Lite halv-relaterat: Man har visat att simmare har väldigt lätt att överkompensera sin träning med mat. Pga. att kroppen är nedkyld under träning ökar aptiten så a

I mitt fall gäller är det nog inte någon effekt av nedkylning. Tror jag 🙂

I poolen jag simmar, är det ca +30.

Kommunen gör t.o.m. reklam om hur varmt och skönt det är i simhallen på skyltar placerade vid infarten till kommunen (Arboga).

Och visst är

Håller med Erik fullständigt där. (!)

Jag sprang som mest upp till 88,3 i höstas men är nu tillbaka på 83,5 var jag började i augusti och diffade 1 ynka cm på midjemåttet då jag stack upp i vikt samt ligger nu på samma som ursprunget trots en helt annan

Manne, bara för att vi är hysteriskt oense om EN sak så behöver vi väl inte vara oense om ALLT? 😉

Hahaha näe så är det, men man vet ju aldrig.;)

Personligen tror jag inte att simning förbränner så mycket fett. Det är skumt. Jag vet inte varför, men det är något jag har på känn. Jag blev aldrig av med mitt underhudsfett helt när jag simmade. Då tränade jag ändå 20+ timmar i vattnet. Det spelade iaf

>"Personligen tror jag inte att simning förbränner så mycket fett."

Jag tror inte du är något bra exempel på en person som vill gå ned i vikt. För jag antar att du som elitsimmare inte hade/har för mycket kroppsfett, trotts att du hade underhudsfett. Har

Här är en bra artikel med lite riktiga, vetenskapliga referenser till det jag antydde:
http://www.thefactsaboutfitness.com/research/swimming.htm

Intressant artikel!

Om man är överviktig och vill gå ner i vikt, så bör man inte simma i kallt vatten.

12