Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag sprang Göteborgsvarvet i lördags vilket var min första halvmara. En fantastisk upplevelse :-)! Så nu är jag sugen på antingen Midnattsloppet i augusti eller Stockholms Halvmara i september. Var totalt knockad av värmen så blev inte så sliten muskulärt

Grattis, och välkommen i klubben!

Jag tror att du kan återgå till ditt normala träningsupplägg så fort du inte har några sviter kvar från tävlingen, vilket borde vara redan nu? Det sämsta man kan göra är att lägga ner springandet och börja igen någon mån

Det Lars säger om intervaller stämmer bra men jag tycker att det förutsätter att man sköt sin grundträning med hygglig mäng för att inte gå sönder.
Lämpligt skulle kunna vara att så fort du är fräsch i benen börja med att springa lungna pass och öka mängd

Så det är ingen risk att gå ut och springa typ imorgon ifall allt känns någorlunda? Hade aldrig sprungit 21 km innan. Bara långpass på 16,5 km.

Ge dig ut på ett pass där kroppen får bestämma fart själv. Känn efter om det känns lätt och ledigt eller trögt och smärtsamt. Vänd hem om det inte känns rätt. Njut, om kroppen är med på noterna. Det kan vara hopplöst att gissa när man är återställd, men k

Jag sprang min första mara i söndags, och idag tog jag mina första staplande steg i löpspåren. Visst kändes det stelt, men jag tog det lugnt och höll bara på i 30 min. Passet var mest för att mjuka upp benen och få bort lite slaggprodukter.

Gärna lite mer input! 🙂