Quote from Berit Bengtson on 23 March 2014, 21:59Henke:
Kolla här:
http://sheldonbrown.com/tire-sizing.htmlPassa även på att kolla runt hos Sheldon, det finns en hel del läsvärt där.
Henke:
Kolla här:
http://sheldonbrown.com/tire-sizing.html
Passa även på att kolla runt hos Sheldon, det finns en hel del läsvärt där.
Quote from Funbeat user on 23 March 2014, 22:10Under vinterhalvåret kör jag med gatorskin och har hittills aldrig punkterat på dem, men det märks skillnad genteomt gp4000s när det gäller hastigheten, hur mycket punkaskydd man vill ha och hur snabb man vill vara är två motsatser, man kan inte få det bä
Under vinterhalvåret kör jag med gatorskin och har hittills aldrig punkterat på dem, men det märks skillnad genteomt gp4000s när det gäller hastigheten, hur mycket punkaskydd man vill ha och hur snabb man vill vara är två motsatser, man kan inte få det bä
Quote from Funbeat user on 23 March 2014, 22:32Här är en annan förklaring på svenska:
http://www.cykelguiden.nu/cykelguiden.asp?page=dacksdimensioner
Här är en annan förklaring på svenska:
http://www.cykelguiden.nu/cykelguiden.asp?page=dacksdimensioner
Quote from Funbeat user on 24 March 2014, 13:14Varför kör ni 25mm istället för 23? Nu är jag visserligen bara motionär som nöjescyklar, men nog vill jag att det skall rulla så lätt som möjligt när jag nu skaffat en räcer istället för hybriden som går som pendlingshoj just för att det skall vara behagl
Varför kör ni 25mm istället för 23? Nu är jag visserligen bara motionär som nöjescyklar, men nog vill jag att det skall rulla så lätt som möjligt när jag nu skaffat en räcer istället för hybriden som går som pendlingshoj just för att det skall vara behagl
Quote from Funbeat user on 24 March 2014, 13:33För att det är mer behagligt och rullmotståndet blir lägre (pga mindre deformation av däcket).
Håkan kan säkert länka några studier som bevisar det hela 😉
För att det är mer behagligt och rullmotståndet blir lägre (pga mindre deformation av däcket).
Håkan kan säkert länka några studier som bevisar det hela 😉
Quote from Funbeat user on 24 March 2014, 13:35Upplever ni också att det rullar lättare med 25mm, eller är det "bara" teori och mätning i labb?
Upplever ni också att det rullar lättare med 25mm, eller är det "bara" teori och mätning i labb?
Quote from Funbeat user on 24 March 2014, 18:25Min upplevelse är att 25mm rullar lättare än 23mm.
Henke: Continental Grand Prix 4000S 25mm (bredd) har punkterings skydd. Bäst i test i flera olika tester. Ja, du kan ha samma slang till både 23 & 25mm (breda) däck. Det har iaf jag 🙂 Väldigt populära d
Min upplevelse är att 25mm rullar lättare än 23mm.
Henke: Continental Grand Prix 4000S 25mm (bredd) har punkterings skydd. Bäst i test i flera olika tester. Ja, du kan ha samma slang till både 23 & 25mm (breda) däck. Det har iaf jag 🙂 Väldigt populära d
Quote from Berit Bengtson on 24 March 2014, 18:33Det är endast om det bredare däcket är (minst) lika bra som det smalare som det bredare däcket har lägre rullmotstånd.
Varför det är så framgår av bilden nedan
BILD:http://happypics.zapto.org/albums/userpics/10053/TireRR.gifFram tills för ngt/några år s
Det är endast om det bredare däcket är (minst) lika bra som det smalare som det bredare däcket har lägre rullmotstånd.
Varför det är så framgår av bilden nedan
BILD:http://happypics.zapto.org/albums/userpics/10053/TireRR.gif
Fram tills för ngt/några år s