Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 11:01200 mil på 4000s däcket låter lite,var det redan nedanför slitindikatorn som ska finnas på 4000s?Som mest har jag plockat ut närmare 600 på ett par kyrillion innan dom började punktera,innan dess ingen alls på dom.
200 mil på 4000s däcket låter lite,var det redan nedanför slitindikatorn som ska finnas på 4000s?Som mest har jag plockat ut närmare 600 på ett par kyrillion innan dom började punktera,innan dess ingen alls på dom.
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 11:24200 mil på conti er bare en 1/4 av hva de klarer. Jeg har mine minst 800 mil, dvs. en sesong, så blir de degradert til trainerdekk.
Etter 800-900 mil kan jeg fortfarende se slite-indikatorene.Jeg har kjørt på conti4000s i tre-3- år uten en punktering. A
200 mil på conti er bare en 1/4 av hva de klarer. Jeg har mine minst 800 mil, dvs. en sesong, så blir de degradert til trainerdekk.
Etter 800-900 mil kan jeg fortfarende se slite-indikatorene.
Jeg har kjørt på conti4000s i tre-3- år uten en punktering. A
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 12:58Jag tycker också att det var lite. Har inte tittat efter en slit indikator (antar att det är de små hålen som sitter i slitbanan). Däcket var inte så slitet men det var fullt av små djupa jack och jag började få punktering ofta. Jag tror jag får punkterin
Jag tycker också att det var lite. Har inte tittat efter en slit indikator (antar att det är de små hålen som sitter i slitbanan). Däcket var inte så slitet men det var fullt av små djupa jack och jag började få punktering ofta. Jag tror jag får punkterin
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 13:16Dessa djupa jack ... jag gör som David föreslog någonstans. Släpp ut luften, hitta skadorna, lägg i lite superglue ... vips, så är de borta och inte kan samla skräp.
Dessa djupa jack ... jag gör som David föreslog någonstans. Släpp ut luften, hitta skadorna, lägg i lite superglue ... vips, så är de borta och inte kan samla skräp.
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 14:33Väger 90 + och kör med 8 bar. Fick fler punkor när jag hade lägre tryck o fick genomslag mot div ojämnheter. Känns som att stenhårda däck håller skräpet borta? (Har kört 500 + mil med GP4000 utan att de sett så slitna ut, och efter 250 mil med Prorace 3 s
Väger 90 + och kör med 8 bar. Fick fler punkor när jag hade lägre tryck o fick genomslag mot div ojämnheter. Känns som att stenhårda däck håller skräpet borta? (Har kört 500 + mil med GP4000 utan att de sett så slitna ut, och efter 250 mil med Prorace 3 s
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 15:12Låter som jag ska låta min däck gå betydligt längre då. Då återstår dock frågan varför jag får så många punkteringar. Punkorna kommer på utsidan så det är inte fälgbandet som är felet. Ska ta av däcket i kväll och göra en mycket metodisk undersökning av i
Låter som jag ska låta min däck gå betydligt längre då. Då återstår dock frågan varför jag får så många punkteringar. Punkorna kommer på utsidan så det är inte fälgbandet som är felet. Ska ta av däcket i kväll och göra en mycket metodisk undersökning av i
Quote from Berit Bengtson on 27 September 2010, 15:25Den som väger +85kg bör definitivt satsa på 25mm däck ist 23mm.
(Men kolla att de får plats i ramen)Trycket kan man testa sig fram till, men en bra utgångspunkt är
BILD:http://happypics.zapto.org/albums/userpics/10053/D%C3%A4ckstryck.png
http://www.vint
Den som väger +85kg bör definitivt satsa på 25mm däck ist 23mm.
(Men kolla att de får plats i ramen)
Trycket kan man testa sig fram till, men en bra utgångspunkt är
BILD:http://happypics.zapto.org/albums/userpics/10053/D%C3%A4ckstryck.png
http://www.vint
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 16:29Heffa Klump: Kolla om du får punktering på samma plats på slangen. Kolla extra noga på däcket på motsvarande plats.
Heffa Klump: Kolla om du får punktering på samma plats på slangen. Kolla extra noga på däcket på motsvarande plats.
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 16:45Punkteringarna verkar inte komma på samma ställe men jag har bytt slang brevid vägen de senasete gångerna och det är mycket sannolikt att däcket inte kommer tillbaka i samma position som innan. Jag ska vara mer observant denna gång.
Punkteringarna verkar inte komma på samma ställe men jag har bytt slang brevid vägen de senasete gångerna och det är mycket sannolikt att däcket inte kommer tillbaka i samma position som innan. Jag ska vara mer observant denna gång.
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 16:46Punkteringarna verkar inte komma på samma ställe men jag har bytt slang brevid vägen de senasete gångerna och det är mycket sannolikt att däcket inte kommer tillbaka i samma position som innan. Jag ska vara mer observant denna gång.
Punkteringarna verkar inte komma på samma ställe men jag har bytt slang brevid vägen de senasete gångerna och det är mycket sannolikt att däcket inte kommer tillbaka i samma position som innan. Jag ska vara mer observant denna gång.