Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVilka distanser passar mig?
You need to log in to create posts and topics.

12

Kan man utefter längd, vikt och kroppstyp avgöra vilka distanser som passar mig bäst?

172 lång, 83 kg och väldigt muskulös. Vilken distans skulle passa mig bäst?

Nej det kan man inte. Men antingen sprint eller ultradistans skulle vara svaret om man kunde.

Om du har bra klipp i benen skulle jag säga 40 och 60 meter. Många lyftare är bra kortsprinters, och dubblerar inte sällan som bobsleigh-åkare där de hjälper till i starten

Ludmilla var snabb i Bob, i alla fall till dopingkontrollen.

Då är min kropp mest anpassad för korta snabba distanser 🙂
Eller ultradistans ... önskar det vore på milen och 5 000 istället 🙂

Så länge Bekele tävlar på de distanserna så finns det ändå inte så mycket för andra att hämta...

Bekele, han är helt otroligt. Jag förstår inte att han kan springa så fort.
Ingen hänger med i hans tempo knappt 🙂
Hur kan en människa springa så fruktansvärt fort? Det impar mer på mig än 100 m och 200 m 🙂

Ja du Pär....jag tror faktiskt att du kan satsa på vilken distans som du vill. Men sen är du ju typ lite aningen överårig för att komma med till VM och OS....men du har ju den ungdomliga tjusningen kvar på din sida.hehehehe... Mitt råd till dig är att trä

Synd att jag började sent annars kanske man kunde kommit med i OS eller VM, man vet ju aldrig :p
Det positiva i det hela är att jag har åldern på min sida 🙂

Ska träna upp mig ordentligt ... ska slå släktrekordet som min morbror haft i 40 år, nu är det d

Haha Pär....jagandes ett spöke..!!?
Vi måste nog nu få veta vad din morbror gjorde för tid och över vilken distans för att kunna hjälpa (alt stjälpa...) dig i dina fortsatta ivriga försök att krossa denna tiden. Å så det där med OS å VM glöm det helt!!?!.

12