Quote from Guest on 13 September 2010, 21:49Jag har börjat att springa när jag lämnar (eller hämta) min dotter (som cyklar). Under sommaren gick det utmärkt att springa oberoende vädret, och jag skulle vilja fortsätta göra så även under hösten.
Men nu, när det ofta blir kallt regn på vägen undrar
Jag har börjat att springa när jag lämnar (eller hämta) min dotter (som cyklar). Under sommaren gick det utmärkt att springa oberoende vädret, och jag skulle vilja fortsätta göra så även under hösten.
Men nu, när det ofta blir kallt regn på vägen undrar
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 21:59Problemet brukar inte vara att det är för kallt medan man springer utan att man börjar frysa ordentligt när man måste stå still. Det kan jag tänka mig inträffar om man springer till och från dagis.
Då är nog bästa rådet att ha med sig torra kläder i en l
Problemet brukar inte vara att det är för kallt medan man springer utan att man börjar frysa ordentligt när man måste stå still. Det kan jag tänka mig inträffar om man springer till och från dagis.
Då är nog bästa rådet att ha med sig torra kläder i en l
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 22:04Jag brukar ha en lätt vindjacka över en långärmad funktionströja, man blir blöt men det skadar inte 😉
Om det är kallare så det bara att ha en lager till.
Jag brukar ha en lätt vindjacka över en långärmad funktionströja, man blir blöt men det skadar inte 😉
Om det är kallare så det bara att ha en lager till.
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 22:26Regn behandlar man bäst med en finfin kepa så att man slipper skiten i dom små ögonen....köp gärna nån finfin vid nästa semester utomrikes å så kan du därefter hänvisa till den vid närmare presentation. Jag har gjort det å det funkar skitafint...hehe... V
Regn behandlar man bäst med en finfin kepa så att man slipper skiten i dom små ögonen....köp gärna nån finfin vid nästa semester utomrikes å så kan du därefter hänvisa till den vid närmare presentation. Jag har gjort det å det funkar skitafint...hehe... V
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 23:13@kjell
Om du skriver om små ögonen och små fingertopparna, tänker du då på min dotter snarare än mig? 🙂Vi är vånda vid att cykla vid regn och har bra klädder till det. Hon kommer klara sig utmärkt. 🙂
@kjell
Om du skriver om små ögonen och små fingertopparna, tänker du då på min dotter snarare än mig? 🙂
Vi är vånda vid att cykla vid regn och har bra klädder till det. Hon kommer klara sig utmärkt. 🙂
Quote from Funbeat user on 14 September 2010, 08:41Jag menar att det är svårt att verkligen hålla sig torr om det regnar ordentligt. Regnkläder kraftiga nog att stå emot det är inte trevliga att springa i. Satsa på en vindjacka och eventuellt tights med något vindmembran om det är ordentligt kyligt samtid
Jag menar att det är svårt att verkligen hålla sig torr om det regnar ordentligt. Regnkläder kraftiga nog att stå emot det är inte trevliga att springa i. Satsa på en vindjacka och eventuellt tights med något vindmembran om det är ordentligt kyligt samtid
Quote from Funbeat user on 14 September 2010, 19:47Andreas...jag tror att det där kommer att ge sig av bara farten...dottern kommer att se till att det går till som det ska ....hahaha...Egen erfarenhet av träning med dotter. Hon kommer oxo att se till att du är fullt utrustad för att kuta i regn...hehehe.
Andreas...jag tror att det där kommer att ge sig av bara farten...dottern kommer att se till att det går till som det ska ....hahaha...Egen erfarenhet av träning med dotter. Hon kommer oxo att se till att du är fullt utrustad för att kuta i regn...hehehe.
Quote from Funbeat user on 15 September 2010, 10:12Det tar några km för mig att bli varm så jag fryser ofta om fingrarna i regnig/fuktig och kall väderlek. Jag har ett par lillsport skidvantar eller ett par tunnare typ craft underställsmaterial på mig då. En typ lager 2 funktionsjacka är också bra men oft
Det tar några km för mig att bli varm så jag fryser ofta om fingrarna i regnig/fuktig och kall väderlek. Jag har ett par lillsport skidvantar eller ett par tunnare typ craft underställsmaterial på mig då. En typ lager 2 funktionsjacka är också bra men oft
Quote from Funbeat user on 15 September 2010, 12:31Ännu en dagis-löpare! Kan din dotter inte börja på min dotters dagis, jag känner att jag är den enda föräldern där som alltid kommer svettig och blöt vid lämningar. 😉
När det regnar på hösten kör jag vanliga tights, funktionströja (Craft Zero) och vindja
Ännu en dagis-löpare! Kan din dotter inte börja på min dotters dagis, jag känner att jag är den enda föräldern där som alltid kommer svettig och blöt vid lämningar. 😉
När det regnar på hösten kör jag vanliga tights, funktionströja (Craft Zero) och vindja
Quote from Funbeat user on 15 September 2010, 13:26@jenny
jag är också den enda som gör så, fast jag tror ingen tar illa upp att jag är sådär blött (om p.g.a svett eller svett OCH regn). 🙂eftersom jag jobbar hemifrån kan jag duscha och byta om så mycket jag vill efter löppningen.
@jenny
jag är också den enda som gör så, fast jag tror ingen tar illa upp att jag är sådär blött (om p.g.a svett eller svett OCH regn). 🙂
eftersom jag jobbar hemifrån kan jag duscha och byta om så mycket jag vill efter löppningen.