Quote from Guest on 12 August 2013, 10:41Hej alla kunniga löpare!
Jag ska ge mig på Lidingöloppet i år, har tidigare bara sprungit 1-milslopp. Så min fråga är, vad rekommenderar ni för typ av sko till såna långa distanser?
Försöker googla lite och det kommer upp ganska mycket om man är framfot
Hej alla kunniga löpare!
Jag ska ge mig på Lidingöloppet i år, har tidigare bara sprungit 1-milslopp. Så min fråga är, vad rekommenderar ni för typ av sko till såna långa distanser?
Försöker googla lite och det kommer upp ganska mycket om man är framfot
Quote from Funbeat user on 12 August 2013, 10:51Tillägg: Mina skor jag har nu tvingar mig alltså att springa på hälarna på allt utom backar i princip. Plant underlag menar jag. Lite diffust där..
Tillägg: Mina skor jag har nu tvingar mig alltså att springa på hälarna på allt utom backar i princip. Plant underlag menar jag. Lite diffust där..
Quote from Funbeat user on 12 August 2013, 11:01Hur långa distanser springer du som längst på träning nu och hur många såna långpass har du gjort hittills? Vad har du för skomodell nu?
Den där känslan i axlar, nacke etc kan man undvika en hel del genom att aktivt slappna av i händer och armar och påmi
Hur långa distanser springer du som längst på träning nu och hur många såna långpass har du gjort hittills? Vad har du för skomodell nu?
Den där känslan i axlar, nacke etc kan man undvika en hel del genom att aktivt slappna av i händer och armar och påmi
Quote from Funbeat user on 12 August 2013, 11:06Jag försöker springa ett tvåmilspass en gång i veckan, sen kommer jag försöka utöka det passet ju närmare det kommer loppet tänkte jag. Springer ca 4 pass till i veckan men dom ser lite olika ut, ett enmilspass inräknat där i alla fall.
Just nu har jag
Jag försöker springa ett tvåmilspass en gång i veckan, sen kommer jag försöka utöka det passet ju närmare det kommer loppet tänkte jag. Springer ca 4 pass till i veckan men dom ser lite olika ut, ett enmilspass inräknat där i alla fall.
Just nu har jag
Quote from Funbeat user on 12 August 2013, 11:07Haha jazzhands! Va roligt! Bra tips!!
Haha jazzhands! Va roligt! Bra tips!!
Quote from Funbeat user on 12 August 2013, 11:14Verkar riskabelt att börja experimentera med skovalet 1½ månader innan loppet. Jag hade gått på samma modell eller åtminstone en väldigt lik. Många, inklusive jag, har inte olika skor för olika distanser utan kör med samma.
Verkar riskabelt att börja experimentera med skovalet 1½ månader innan loppet. Jag hade gått på samma modell eller åtminstone en väldigt lik. Många, inklusive jag, har inte olika skor för olika distanser utan kör med samma.
Quote from Funbeat user on 12 August 2013, 11:17Medveten om att det inte är optimalt men känner ändå att det kan vara värt att testa. Och känns det inte bra när jag tränat i dom nya så har jag ändå mina gamla slitna kvar i reserv 🙂
Medveten om att det inte är optimalt men känner ändå att det kan vara värt att testa. Och känns det inte bra när jag tränat i dom nya så har jag ändå mina gamla slitna kvar i reserv 🙂
Quote from Funbeat user on 12 August 2013, 11:31Det är klart det kan vara roligare med en ny modell! Men det kanske är bättre att köra en invänjningsperiod då du alternerar mellan skorna, och troligtvis kör LL i de gamla?
Jag köpte lite mindre uppbyggda skor för drygt 2½ år sen och hade en ganska lång
Det är klart det kan vara roligare med en ny modell! Men det kanske är bättre att köra en invänjningsperiod då du alternerar mellan skorna, och troligtvis kör LL i de gamla?
Jag köpte lite mindre uppbyggda skor för drygt 2½ år sen och hade en ganska lång
Quote from Funbeat user on 12 August 2013, 13:04Jag tänker ju mest på att fötterna svullnar mer på längre distanser. Är det något du har märkt under/efter dina långpass? Hur mår fötterna i dina nuvarande skor när du har sprungit långt?
Jag har sprungit Lidingö i skor som är en halv storlek större än de
Jag tänker ju mest på att fötterna svullnar mer på längre distanser. Är det något du har märkt under/efter dina långpass? Hur mår fötterna i dina nuvarande skor när du har sprungit långt?
Jag har sprungit Lidingö i skor som är en halv storlek större än de
Quote from Funbeat user on 12 August 2013, 13:12Jag köpte nya asics nimbus 15 i fredags och har tänkt springa ett marathon i dem inkommande helg. Hinner använda dem under tre löppass innan maran. Kan tillägga att jag kört med nimbus i flera år, så jag tror inte det blir några problem trots nya skor. Mi
Jag köpte nya asics nimbus 15 i fredags och har tänkt springa ett marathon i dem inkommande helg. Hinner använda dem under tre löppass innan maran. Kan tillägga att jag kört med nimbus i flera år, så jag tror inte det blir några problem trots nya skor. Mi