Quote from Guest on 28 November 2011, 22:35Hej alla!
Jag har det senaste året provat olika löpar-appar men ännu inte hittat den bästa (tror jag).
Mitt problem är att jag vill sluta mäta distans/fart med min gamla Polar SX625 och fotsensor men så fort jag provar olika appar så skiljer det för myck
Hej alla!
Jag har det senaste året provat olika löpar-appar men ännu inte hittat den bästa (tror jag).
Mitt problem är att jag vill sluta mäta distans/fart med min gamla Polar SX625 och fotsensor men så fort jag provar olika appar så skiljer det för myck
Quote from Funbeat user on 28 November 2011, 22:45Märkligt. Det borde vara samma gps-data som appen sätter samman.
Om jag vore du skulle jag plocka fram koordinaterna ur alla tre filerna och plotta dem manuellt på en koordinatsatt rutpapper. Sedan jämföra varför det ser ut som det gör.
Eller göra det i
Märkligt. Det borde vara samma gps-data som appen sätter samman.
Om jag vore du skulle jag plocka fram koordinaterna ur alla tre filerna och plotta dem manuellt på en koordinatsatt rutpapper. Sedan jämföra varför det ser ut som det gör.
Eller göra det i
Quote from Funbeat user on 28 November 2011, 22:56Det verkar märkligt att apparna inte ens kan klockan? Ok om det skiljer lite i koordinater hit eller dit men tiden borde de ha koll på?
Det verkar märkligt att apparna inte ens kan klockan? Ok om det skiljer lite i koordinater hit eller dit men tiden borde de ha koll på?
Quote from Camilla Höög on 29 November 2011, 06:56Att tiden diffar kan nog bero på att de har olika syn på när man står still. Slå av eventuell autopaus så bör tiden vara samma för alla mätdon.
Att tiden diffar kan nog bero på att de har olika syn på när man står still. Slå av eventuell autopaus så bör tiden vara samma för alla mätdon.
Quote from Funbeat user on 29 November 2011, 07:24Endomondo har alltid varit korrekt för mig, rätt distans (kontrollmätt / kontrollmätt med kalibrerad cykeldator) samt tid (relativt armbandsur).
Endomondo har alltid varit korrekt för mig, rätt distans (kontrollmätt / kontrollmätt med kalibrerad cykeldator) samt tid (relativt armbandsur).
Quote from Funbeat user on 29 November 2011, 09:22Vilken app som mäter bäst handlar lika mycket om vilken android-version man har samt vilken sorts telefon man har. Finns ju en uppsjö med appar där ute, jag gillar RunKeeper bäst. Cardiotrainer är också ok. Eller varför inte testa funbeats app? Finns en b
Vilken app som mäter bäst handlar lika mycket om vilken android-version man har samt vilken sorts telefon man har. Finns ju en uppsjö med appar där ute, jag gillar RunKeeper bäst. Cardiotrainer är också ok. Eller varför inte testa funbeats app? Finns en b
Quote from Funbeat user on 1 December 2011, 19:44Ang Telefon och version för de som är intresserade: Galaxy S, Android 2.3, Darky Rom 10.2.2
Jämförde idag S625X med fotsensor med RS300X med GPS på armen, här kommer info:
Varv 1 S625X 5062m - RS300X 4770m
Varv 2 4819m - 4910mLöpte exakt samma varv, re
Ang Telefon och version för de som är intresserade: Galaxy S, Android 2.3, Darky Rom 10.2.2
Jämförde idag S625X med fotsensor med RS300X med GPS på armen, här kommer info:
Varv 1 S625X 5062m - RS300X 4770m
Varv 2 4819m - 4910m
Löpte exakt samma varv, re
Quote from Funbeat user on 1 December 2011, 21:40Jag kanske inte borde uttala mig (i denna tråd) då jag inte vet exaktheten i mätningen men jag springer alltid med Cardiotrainer som jag tycker du borde prova.
Jag kanske inte borde uttala mig (i denna tråd) då jag inte vet exaktheten i mätningen men jag springer alltid med Cardiotrainer som jag tycker du borde prova.
Quote from Funbeat user on 2 December 2011, 10:46Jag provar den också och återkommer med resultat!
Jag provar den också och återkommer med resultat!
Quote from Funbeat user on 3 December 2011, 19:31Ibland blir man glad och positivt överraskad.
Sprungit det varvet 2 ggr, 5,43 å 5,44.
Garmin 305
Ibland blir man glad och positivt överraskad.
Sprungit det varvet 2 ggr, 5,43 å 5,44.
Garmin 305