Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVilken bil??
You need to log in to create posts and topics.

Undrar om man får plats med en cykel ståendes upprätt i en combi... vad har ni för rekommendationer på bil?
Tycker det känns dumt att ta ögonstenen på taket, men det kanske inte är någon direkt fara 🙂 Både racer och mtb är aktuella... och man är ju säll

Jag kör min cykel med avmonterat framhjul i min V70 🙂

Du gav mig en idé på "uppfinning".

Gillar inte heller att ha cyklarna utvändigt på bilen. Kör passat och får plats bra med framhjulet avtaget. Byte av bakhjul har dock blivit enkelt när man kom på trixet med att alltid lägga kedjan på minsta drevet bak i

Jag fick in både MTB och racer stående upprätt i min Peugeot 307(!) då framhjulen var avtagna och baksätet fällt, men det blir inte mycket plats över till annat.
Nu har jag dubbla cykelställ på taket istället. Smidigt och säkert med lås för framgaffeln, m

Grattis Andreas! Uppfiningar är nödens moder!

eller hur det nu var?

latheten är uppfiningarnas moder
åtminstonde i mitt liv

Hej på er.

Och tyvärr så är det ingen bra "uppfinning" att komma med, när den redan finns ute på marknaden. Skoda Roomster heter bilen (kanske finns fler) som har cykelfästen bak och den finns i både för LVG och MTB utförande. Står förresten om den i sen

Subaru Forrester är bilen som Lance använder.

PE - Det var smidigt. Tänkte dock något som är billigare än en hel bil. Har inte råd med en ny sån nu då det måste köpas vinterstrumpor.

Ska fundera lite så kan jag kanske lägga upp en skiss.

svetts, skärbrännare och lite plåt kommer man långt med