Quote from Guest on 24 August 2011, 08:11han är helt nybörjare på att cykla (förstå mig rätt här) målet är att pendla till jobbet så ofta och länge det går ca 16 km och cykla en runda kvällstid nångång ibland.
mest asfalt men endel grus.
cykeln får inte vara alltför dyr men kvalitet ska det var
han är helt nybörjare på att cykla (förstå mig rätt här) målet är att pendla till jobbet så ofta och länge det går ca 16 km och cykla en runda kvällstid nångång ibland.
mest asfalt men endel grus.
cykeln får inte vara alltför dyr men kvalitet ska det var
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 08:21Jag gillar Scott och hybrider (vi har 4 Scott varav en hybrid Sportster p5). Slå till! Om han sen verkligen blir helt biten av cykel kan ni ju fundera på en racer till nästa sommar eller så.
Alla andra kommer att säga att han ska köpa en cyklocross istä
Jag gillar Scott och hybrider (vi har 4 Scott varav en hybrid Sportster p5). Slå till! Om han sen verkligen blir helt biten av cykel kan ni ju fundera på en racer till nästa sommar eller så.
Alla andra kommer att säga att han ska köpa en cyklocross istä
Quote from Rasmus Olsson on 24 August 2011, 09:20Köp inte en hybrid som väger bly, utan en lätt stabil snabb och rolig cyclocross. Den kan lätt omvandlas till en räcer och användas på Vättern. Eller förses med packväskor.
En hybrid är liksom inte bra på nåt. Den försöker vara lite alltmöjligt. Du komme
Köp inte en hybrid som väger bly, utan en lätt stabil snabb och rolig cyclocross. Den kan lätt omvandlas till en räcer och användas på Vättern. Eller förses med packväskor.
En hybrid är liksom inte bra på nåt. Den försöker vara lite alltmöjligt. Du komme
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 09:26Blir säkert bra. Finns ju en massa alternativ, men varför lägga veckor på att välja mellan Aftonbladet och Expressen. Håller med föregående. Rakt styre o skärmar är bra för vanlig cykling, dyrare cyklocross för de redan frälsta.
Blir säkert bra. Finns ju en massa alternativ, men varför lägga veckor på att välja mellan Aftonbladet och Expressen. Håller med föregående. Rakt styre o skärmar är bra för vanlig cykling, dyrare cyklocross för de redan frälsta.
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 09:27En Scott sub 20 verkar väga 11 kg, det är inte så farligt.
En Scott sub 20 verkar väga 11 kg, det är inte så farligt.
Quote from Rasmus Olsson on 24 August 2011, 09:5411 kg väger min All Mountain med 150 mm dämpning både fram och bak! Det är inget jag släpar på i onödan. Lätta cyklar är ett nöje att cykla på, tunga en pina om det inte går utför.
Han lär bli frälst och inom ett år iaf köpa cykel med bockstyre, lvg elle
11 kg väger min All Mountain med 150 mm dämpning både fram och bak! Det är inget jag släpar på i onödan. Lätta cyklar är ett nöje att cykla på, tunga en pina om det inte går utför.
Han lär bli frälst och inom ett år iaf köpa cykel med bockstyre, lvg elle
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 09:59Pendla 16km och cykla nån kvällsrunda då och då?!?
Självklart ska han ha en CX. Med den blir pendlingen mycket trevligare, stänkskärmar och grövre däck får plats, smala däck så funkar den som en racer. Tål även att köras på grusväg.
Lycka till!
Pendla 16km och cykla nån kvällsrunda då och då?!?
Självklart ska han ha en CX. Med den blir pendlingen mycket trevligare, stänkskärmar och grövre däck får plats, smala däck så funkar den som en racer. Tål även att köras på grusväg.
Lycka till!
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 10:04hehehe Tack för svaren.
hybrid, cross eller racer, tror det räcker med hybrid, han ska inte satsa på cykling som sport och köra vättern (inte än iaf).Vikten är nog viktig men hur viktig egentligen när några kilo blir en droppe eftersom han själv väger ö
hehehe Tack för svaren.
hybrid, cross eller racer, tror det räcker med hybrid, han ska inte satsa på cykling som sport och köra vättern (inte än iaf).
Vikten är nog viktig men hur viktig egentligen när några kilo blir en droppe eftersom han själv väger ö
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 10:10vad är CX, XTR och XT ?
vad är CX, XTR och XT ?
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 10:19CX = Cykelcross. En cykel med bockstyre. Mer upprätt sittställning än en racer. Får plats med skärmar och grova däck. Ibland försedd med skivbromsar.
Med problem som spända muskler i nacke och rygg/axlar så tror jag ännu mer på en CX, då bockstyret gör
CX = Cykelcross. En cykel med bockstyre. Mer upprätt sittställning än en racer. Får plats med skärmar och grova däck. Ibland försedd med skivbromsar.
Med problem som spända muskler i nacke och rygg/axlar så tror jag ännu mer på en CX, då bockstyret gör