Quote from Berit Bengtson on 22 August 2014, 18:04Den som VERKLIGEN vill ha en "raktstyrecykel" tycker jag bör köpa en CX, eller racer, och byta styre och reglage.
Väljer man noggrant så kan du få en lättare cykel billigare!
Jmf racerhybrider från tex Nishiki:
Hyper Pro 16000SEK 10kg 10-delad utrustn bl
Den som VERKLIGEN vill ha en "raktstyrecykel" tycker jag bör köpa en CX, eller racer, och byta styre och reglage.
Väljer man noggrant så kan du få en lättare cykel billigare!
Jmf racerhybrider från tex Nishiki:
Hyper Pro 16000SEK 10kg 10-delad utrustn bl
Quote from Funbeat user on 22 August 2014, 18:33Håller absolut med om att utbudet av prisvärda riktigt bra racehybrider verkar väldigt litet, åtminstone i Sverige. Nishiki, Trek och Specialized har ju cyklar, men de är som du Håkan säger antingen tunga eller dyra.
Man hade kanske velat få nånting mer
Håller absolut med om att utbudet av prisvärda riktigt bra racehybrider verkar väldigt litet, åtminstone i Sverige. Nishiki, Trek och Specialized har ju cyklar, men de är som du Håkan säger antingen tunga eller dyra.
Man hade kanske velat få nånting mer
Quote from Funbeat user on 22 August 2014, 18:59Ni som rekommenderar just race-hybrid för pendling på rätt mycket grusväg, hur tänker ni då? Är hårdpumpade 28 mm däck optimalt på grus? Köpte ju just Nishikis räserhybrid Comp, men vete sjutton om jag skulle köpt just den om det inte vore så att jag skul
Ni som rekommenderar just race-hybrid för pendling på rätt mycket grusväg, hur tänker ni då? Är hårdpumpade 28 mm däck optimalt på grus? Köpte ju just Nishikis räserhybrid Comp, men vete sjutton om jag skulle köpt just den om det inte vore så att jag skul
Quote from Funbeat user on 22 August 2014, 19:45Däck tycker jag alltid är en anpassning efter tid och rum, oavsett vad man har för cykeltyp och vad som satt på när man köpte den. Släta 28 mm som du skriver utmärkta på asfalt, medan man kanske vill ha lite mönster och/eller lite mer bredd på grus. När d
Däck tycker jag alltid är en anpassning efter tid och rum, oavsett vad man har för cykeltyp och vad som satt på när man köpte den. Släta 28 mm som du skriver utmärkta på asfalt, medan man kanske vill ha lite mönster och/eller lite mer bredd på grus. När d
Quote from Funbeat user on 22 August 2014, 19:54Anders, Nishiki hybrid Comp går att vinterutrusta.
Dvs, du kan alltid byta däck, så länge fäljarna medger typ, 30 mm på min i varjefall.
Anders, Nishiki hybrid Comp går att vinterutrusta.
Dvs, du kan alltid byta däck, så länge fäljarna medger typ, 30 mm på min i varjefall.
Quote from Funbeat user on 22 August 2014, 20:11Skärmarna 😉
Skärmarna 😉
Quote from Anders Wallerstedt on 23 August 2014, 10:12CX-alla dagar i veckan, du kommer ångra dig med hybrid. Tillse bara att få bra stänkskärmar och sätt på kompislapp/älgtunga fram och bak.
CX-alla dagar i veckan, du kommer ångra dig med hybrid. Tillse bara att få bra stänkskärmar och sätt på kompislapp/älgtunga fram och bak.
Quote from Funbeat user on 23 August 2014, 12:15Jag är väldigt nöjd med min CX som pendlarcykel trots att jag bara har asfalt. Däcken skulle ju problemlöst ta även grusväg. Jag har inte känt något behov av stänkskärmar men å andra sidan cyklar jag mest bara i cykelkläder och byter om på jobbet.
Jag ha
Jag är väldigt nöjd med min CX som pendlarcykel trots att jag bara har asfalt. Däcken skulle ju problemlöst ta även grusväg. Jag har inte känt något behov av stänkskärmar men å andra sidan cyklar jag mest bara i cykelkläder och byter om på jobbet.
Jag ha
Quote from Funbeat user on 25 August 2014, 10:40Väger man 115 kg och ska ha med sig ombyte och lunchlåda så kanske inte vikten på cykeln är det viktigaste utan att den har en ram som tåler belastningen..
Har sett flera cyklar som har rekommenderad maxbelastning på 115-120 kg.
Väger man 115 kg och ska ha med sig ombyte och lunchlåda så kanske inte vikten på cykeln är det viktigaste utan att den har en ram som tåler belastningen..
Har sett flera cyklar som har rekommenderad maxbelastning på 115-120 kg.
Quote from Amanda Wallin on 25 August 2014, 12:04Förhoppningsvis så ska inte vikten ligga kvar på 115 utan gå ner, men cykeln ska ju tåla det under tiden.
Att köpa en cykel och sedan bygga om den kan säkert vara ett bra val om man kan sådant men jag kommer att avstå ett sådant projekt. Tror inte det är
Förhoppningsvis så ska inte vikten ligga kvar på 115 utan gå ner, men cykeln ska ju tåla det under tiden.
Att köpa en cykel och sedan bygga om den kan säkert vara ett bra val om man kan sådant men jag kommer att avstå ett sådant projekt. Tror inte det är