Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVilken damask?
You need to log in to create posts and topics.

12

Brukar få in en hel del småskrot i skorna, inte bara vid obanad löpning, men även vid finare sortens stigar. Tänkte skaffa damasker då, men vilka? Har kollat på Inov-8 och Icebugs varianter. Icebugs damasker skulle gå bra ihop med mina Anima, men jag tyck

Har också haft problem med grus och barr i skor, och löst det med gaiters (damasker). Jag har inte gillat gaiters med rem under skon. Krånglar till det om man vill knyta om skon och de slits efter ett tag. Har efter lite experimenterande fastnat helt för

De såg fina ut! Men jag vet inte om de skulle sitta så bra då jag tänkte att de skulle kunna få hänga med på orienteringen och något fjällopp. Frågan är hur kardborren kommer sitta i sån terräng? Där borde ju en rem under skon fungera som en failsafe, om

Jag har kört DirtyGirl på orienteringar, och kommer definitivt att ha det på O-ringens sandstrandssträcka. Har inte under någon orientering haft att gaitrarna kardborrlossat. Jag har något enstaka hål på sidorna av mina gaiters som jag tror skapats av gre

Hej!
Jag har Inov8 variant, men jag tycker att gummisnoddarna under foten inte riktigt fungerat. Även tveksam till hållbarheten. Har använt mina mest på vintern.
Jag har själv sytt ett par av typ tightstyg köpt på tygaffären och under foten har jag en bro

Jag har också de från Inov-8 och de funkar bra tills gummisnoddarna går sönder...vilket de gör förr eller senare. En annan feature med dem är att de är rätt tjocka och alltså håller värmen ganska bra om fötterna. Smidigt på vintern, inte lika skönt på som

Jag har Icebugs, köpte dom när jag hade Attla (tror jag dom heter). Har nu Anima, och där finns ju liksom ingen upphöjning/lucka under för remmen. Remmen är ganska tjock, så jag fick ta och och klämma ihop den (U i profil) för att få plats mellan två dobb

De här damaskerna med remmar är egentligen lätta att modda med självhäftande kardborrband som brukar finnas bland sybehör är vanliga affärer. För att remmarna går av, det gäller med 100% sannolikhet. Följ gärna Jannes råd att limma kardborrbanden, eller f

Vill man kan man också lägga till extra kardborrfästen på sidorna av skon. Precis som Mikael säger så är det lätt att limma kardborr på skon och lätt att sy kardborr på gaitern. Jag själv har inte känt behovet av att göra den ändringen.

I like Dirtygirls. Snygga, många modeller, billiga, låg vikt, går snabbt sätta på/ta av, låg våtvikt, torkar på nolltid, grymma "conversation starters".

Hade ett par Inov-8-damasker för nåt år sen. Remmen under skon höll inte ens en mil 🙁

12