Quote from Guest on 9 August 2009, 13:43Planerar att köpa en GPS till min landsvägscykel då jag skall ut på lite längre turer där jag inte har koll på vägarna.
Vilken GPS rekommenderas? Idag har jag en enkel CATEYE cykeldator på cykeln, ersätter jag den eller har jag både en GPS och en CATEYE?
Planerar att köpa en GPS till min landsvägscykel då jag skall ut på lite längre turer där jag inte har koll på vägarna.
Vilken GPS rekommenderas? Idag har jag en enkel CATEYE cykeldator på cykeln, ersätter jag den eller har jag både en GPS och en CATEYE?
Quote from Funbeat user on 9 August 2009, 13:53Garmin Edge 705! Den har GPS + allt vad din cykeldator har + en massa annat (t.ex. pulsmätare).
Det finns mindre modeller (305, 605), men en fördel med 705 är att den har kartor. Eftersom du nämner köra på okända vägar.
Den kostar en slant, men jag tyck
Garmin Edge 705! Den har GPS + allt vad din cykeldator har + en massa annat (t.ex. pulsmätare).
Det finns mindre modeller (305, 605), men en fördel med 705 är att den har kartor. Eftersom du nämner köra på okända vägar.
Den kostar en slant, men jag tyck
Quote from Funbeat user on 9 August 2009, 15:04Iphone är oxo ett alternativ som komplement till din nuvarande cykeldator, men förvaras ju helst i ryggfickan.
finns en del Apps till den för träning tex...
Iphone är oxo ett alternativ som komplement till din nuvarande cykeldator, men förvaras ju helst i ryggfickan.
finns en del Apps till den för träning tex...
Quote from Funbeat user on 9 August 2009, 15:32En Polar CS600 med Power och en turistkarta fungerar bättre än en GPS.
En Polar CS600 med Power och en turistkarta fungerar bättre än en GPS.
Quote from Funbeat user on 9 August 2009, 15:49Garmin 705 om du bara tänker använda den på cykel.
Än så länge verkar inget komma i närheten..
Garmin 705 om du bara tänker använda den på cykel.
Än så länge verkar inget komma i närheten..
Quote from ellen olsson on 9 August 2009, 16:09SRM eller PowerTap. Navigering sköts med hjälp av karta. Skala 1:100000 brukar vara lagom. De har oftast höjdkurvor.
SRM eller PowerTap. Navigering sköts med hjälp av karta. Skala 1:100000 brukar vara lagom. De har oftast höjdkurvor.
Quote from Funbeat user on 9 August 2009, 16:57Man kan koppla sin SRM- eller sin PowerTap-effektmätare till sin Garmin Edge 705 via ANT+ som finns inbyggt i 705:an.
(har man råd med SRM eller PowerTap så är kostnaden för 705:an en droppe i havet.) 🙂Friluftskartan i sin 705:a ger en höjdkurvorna. (
Man kan koppla sin SRM- eller sin PowerTap-effektmätare till sin Garmin Edge 705 via ANT+ som finns inbyggt i 705:an.
(har man råd med SRM eller PowerTap så är kostnaden för 705:an en droppe i havet.) 🙂
Friluftskartan i sin 705:a ger en höjdkurvorna. (
Quote from Funbeat user on 9 August 2009, 17:04Du är ute efter ett GPS-baserat navigationsinstrument i första hand, och gärna en GPS lämplig för cykel. Garmin 705 har en baskarta, men den är inget vidare. Andra finns som föregående inlägg säger att köpa till. Jag använder 705:an som cykeldator i först
Du är ute efter ett GPS-baserat navigationsinstrument i första hand, och gärna en GPS lämplig för cykel. Garmin 705 har en baskarta, men den är inget vidare. Andra finns som föregående inlägg säger att köpa till. Jag använder 705:an som cykeldator i först
Quote from Funbeat user on 9 August 2009, 17:46En fördel med 705an är förstås att du kan navigera med den som en vanlig bil-gps, du lägger upp en rutt eller väljer ett färdmål och får du riktningsanvisningar under färden. Parallellt med det så kan 705an spela in färden som kan studeras på datorn med f
En fördel med 705an är förstås att du kan navigera med den som en vanlig bil-gps, du lägger upp en rutt eller väljer ett färdmål och får du riktningsanvisningar under färden. Parallellt med det så kan 705an spela in färden som kan studeras på datorn med f
Quote from Funbeat user on 9 August 2009, 18:03Garmin nüvi 500 (vattentät navigator) om du bara vill navigera efter vägar. Nordisk version kostar just nu 1695:- på Dustinhome. Sedan kompletterar du med ett RAM Mount (http://www.ram-mount.com/NewProducts/Nuvi500Mount/tabid/208/Default.aspx) cykelfäste
Garmin nüvi 500 (vattentät navigator) om du bara vill navigera efter vägar. Nordisk version kostar just nu 1695:- på Dustinhome. Sedan kompletterar du med ett RAM Mount (http://www.ram-mount.com/NewProducts/Nuvi500Mount/tabid/208/Default.aspx) cykelfäste