Quote from Funbeat user on 9 August 2009, 18:44Får en känsla av att Garmin Nuvi 500 är lite för stor och klumpig. Någon som har erfarenhet av detta?
Torbjörn, vad menar du med att det blir billigare i längden om jag går på 705:an direkt?
Täcker inte baskartan i 705:an en landsvägar och vägar i städe
Får en känsla av att Garmin Nuvi 500 är lite för stor och klumpig. Någon som har erfarenhet av detta?
Torbjörn, vad menar du med att det blir billigare i längden om jag går på 705:an direkt?
Täcker inte baskartan i 705:an en landsvägar och vägar i städe
Quote from Funbeat user on 9 August 2009, 19:25Har märkt att baskartan i 705:an inte täcker småvägar på ett bra sätt. Ibland cyklar man i ett väglöst land... Oftast går det att hitta större fixpunkter för att kontrollera att man är på rätt väg, men ibland är det kass.
Att det blir billigare i längden
Har märkt att baskartan i 705:an inte täcker småvägar på ett bra sätt. Ibland cyklar man i ett väglöst land... Oftast går det att hitta större fixpunkter för att kontrollera att man är på rätt väg, men ibland är det kass.
Att det blir billigare i längden
Quote from Funbeat user on 9 August 2009, 19:43Har köpt en Garmin Colorado 300. Mer GPS än en cykeldator. Men den stora fördelen är pekskärmen. Jag kör MTB i ur o skur och den fungerar med handskar etc. Kartfunktionen är bra med det mesta man föväntar sig av en GPS (tror jag). Sen finns det flera andr
Har köpt en Garmin Colorado 300. Mer GPS än en cykeldator. Men den stora fördelen är pekskärmen. Jag kör MTB i ur o skur och den fungerar med handskar etc. Kartfunktionen är bra med det mesta man föväntar sig av en GPS (tror jag). Sen finns det flera andr
Quote from Funbeat user on 9 August 2009, 20:41Oavsett GPS så följer man ju inte direkt grusvägar med racer. Och vart det är asfalt kan man väl hålla koll på i sömnhuset?
Med grövre däck kan det dock vara kul. Edge räcker dock inte till för sånt. Inte tomtom heller har jag märkt. Kanske någon annan Ga
Oavsett GPS så följer man ju inte direkt grusvägar med racer. Och vart det är asfalt kan man väl hålla koll på i sömnhuset?
Med grövre däck kan det dock vara kul. Edge räcker dock inte till för sånt. Inte tomtom heller har jag märkt. Kanske någon annan Ga
Quote from Bertil Nolheim on 9 August 2009, 22:22Navigeringen i 705:an funkar finfint även utan karta. Jag gjorde ett par turer på Småländska höglandet på semestern med OSM-karta, inga detaljer alls i området.
Men jag hade gjort tcx-spår som jag sparat som "banor" innan och det funkade kanon att hitta ä
Navigeringen i 705:an funkar finfint även utan karta. Jag gjorde ett par turer på Småländska höglandet på semestern med OSM-karta, inga detaljer alls i området.
Men jag hade gjort tcx-spår som jag sparat som "banor" innan och det funkade kanon att hitta ä
Quote from Funbeat user on 9 August 2009, 22:23Jag brukar anlita någon i Nässjö CK. Då får man både mat o logi också.
Jag brukar anlita någon i Nässjö CK. Då får man både mat o logi också.
Quote from Bertil Nolheim on 9 August 2009, 22:24Att använda "navigering" funkar däremot inte eftrsom den kräver en "ruttbar" karta vilket inte min OSM-karta är.
Att använda "navigering" funkar däremot inte eftrsom den kräver en "ruttbar" karta vilket inte min OSM-karta är.
Quote from Funbeat user on 10 August 2009, 10:59Vad jag menade är att det finns en ganska stor sannolikhet att du kommer att nörda ner dig, det händer många inklusive undertecknad. Eftersom jag redan hade en Garmin GPSmap 60Cx så kom den att följa med när jag cyklade, givetvis i sällskap med pulsklocka
Vad jag menade är att det finns en ganska stor sannolikhet att du kommer att nörda ner dig, det händer många inklusive undertecknad. Eftersom jag redan hade en Garmin GPSmap 60Cx så kom den att följa med när jag cyklade, givetvis i sällskap med pulsklocka
Quote from Funbeat user on 10 August 2009, 11:29Det ena utesluter inte det andra, översikt och positionkoll samtidigt är bra på långturen: http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=5141997
Det ena utesluter inte det andra, översikt och positionkoll samtidigt är bra på långturen: http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=5141997