Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har en Garmin FR 610 från april -12. Har tjänat mig väl men under helgen sprang jag min första halvmara, 2:25tim, och det brände 60% av batteriet, i så fall blir väl max tiden för batteriet runt 4 timmar och då är det dags att inse att jag måste uppgrader

Jag älskar min FR920xt, men den kanske är i överkant? (24 timmar i träningsläge, 4 månader i klockläge)

https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/sports-recreation/lopning-fitness/forerunner-920xt/prod137024.html#specsTab

Fast den kan allt jag kunnat komma på att

Det räcker inte att byta batteriet då? Det skulle ju spara in lite pengar om inte annat... 😉
__
Fredrik

Fredrik, jag googlade på det men verkar inte vara utbytbart.

Annica, vad är skillnaden mellan 910 och 920. Är det "bara" att 920 har den nya uppdaterade pulsmätaren med accelerometern eller går det djupare än så? Är ju ändå en prisskillnad på 1900 kr mel

Så vitt jag kunnat se är det väldigt lite skillnad i exakthet dem emellan, möjligen att 920 är något lite bättre på att mäta när man springer på IP. Garmin är notoriskt dåliga på att mäta distans när man springer i cirklar verkar det som (om man med dålig

24 timmar med allt på stämmer tyvärr inte för 920.
Jag glömde bakgrundsbelysningen på innan ett cykelpass och 73% drogs ur på 5:30 timme.

Det är fler som har problem med batteritiden, klippt från tråden http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?Thread

Jag använder inte aktivitetsbälte och att ta på sig träningskläder och klocka är en del av min rutin inför passet, gameface on så att säga 😉

Batteritid på 20 eller 24 funkar båda och med god marginal till allt vad jag kan tänkas använda klockan till i d

Senast jag höll igång mer än några timmar var när vi kutade SUM-banan, 8,5h aktiv tid (pausade för mat däremot), men jag brydde mig inte ens om att ladda klockan när jag kom hem eftersom indikatorn inte var nere på hälften så jag misstänker att det hänger

Nörda på, Annica. Det är just det jag var ute efter när jag efterfrågade riktig tid och inte glädjestatistik från Garmin.

Rätt skönt att tiden är på min sida för en gång skull att jag kan göra ett kontrollerat byte istället för "Fan, skiten är sönder, må

Kontrollerade byten är de bästa, man hinner fasa ut det man hade tänkt ersätta och vänja sig vid det nya i lugn och ro - oavsett om det gäller klockor, telefoner, skor etc. Panikbyten är jobbiga imho 🙂

En sak jag saknar från 910:an är laddklämman, den